Automobiloví pretekári v rely držia volant oboma rukami a aj tie najväčšie šmyky vyrovnávajú tak, že zbytočne netočia volantom do krajných polôh. Ak začnú po volante rúčkovať, je viac ako isté, že šmyk už nevyrovnajú.
Podobne aj vodič auta by sa mal pri obchádzaní náhlej prekážky na ulici alebo parkovisku vyvarovať zbytočnému rúčkovaniu. Najmä so stúpajúcou rýchlosťou to platí dvojnásobne. Veľmi prudké stočenie volantu vám pomôže prekážku obísť, ale oveľa viac práce budete mať pri vracaní sa do pôvodného smeru.
Najlepším tréningom je slalom na čas. Najrýchlejší nebude šofér, ktorý bláznivo točí volantom zo strany na stranu. Správne narábanie s volantom bez zbytočne chaotických pohybov pomôže zvládnuť aj tie najzložitejšie situácie. Rýchlosť otáčania nesmie byť rýchlejšia ako reakcia auta. Ak na mokrom a šmykľavom povrchu zmeníte smer prudšie, ako dokážu preniesť kolesá, už nechcene navodíte šmyk.
Prácou s volantom sa začína každá šoférska skúsenosť. Zrejme preto, že je najdôležitejšia pri ovládaní auta. Pri otáčaní volantom platí, že menej býva viac.