Každé ráno, na obed a večer sa na vjazdoch na Prístavný most v Bratislave tvoria dopravné zápchy. Prečo?
Diaľničný obchvat v hlavnom meste, ktorého súčasťou je aj Prístavný most, využívajú motoristi na tranzit cez Bratislavu. Zároveň je to asi najobľúbenejší most v meste, keďže je najvyťaženejší.
Vjazdy na Prístavný most sú riešené lievikovým spôsobom, (spájaním viacerých jazdných pruhov do jedného), čo v časoch dopravnej špičky vytvára kolóny. Situáciu vtedy nezlepšuje ani tranzitná kamiónová doprava prechádzajúca cez diaľničný obchvat.
Kamióny, v snahe pustiť autá prichádzajúce na most, najčastejšie brzdia na rýchlosť nižšiu ako 40 km/h, čo spomaľuje premávku na diaľničnom obchvate.
Okrem toho, motivácia "dostať sa na most" je silný argument pre niektorých motoristov, aby sa dostali pred kamióny, kým sú pomalé. Aby však nedošlo k zrážkam, kamionisti svoj voz často zastavia. No a niekoľkonápravový kolos sa ťažko rozbieha. Kolóna za nimi sa teda musí prispôsobiť. Niekedy aj státím na mieste.
Druhý, ľavý, jazdný pruh na obchvate tým takisto trpí, pretože zo zablokovaného pravého doň prechádzajú autá, ktoré však majú nízku rýchlosť. Tak sa spomaľuje aj ľavý pruh. A ako to nakoniec končí? V horšom prípade nervozitou a nehodami, v lepšom prípade tak, ako sa nám to podarilo natočiť.
Všimnite si premávku na Prístavnom moste v protismere. Približne na úrovni prvého bilboardu vľavo je vjazd na most v smere do Petržalky.
Čo by sa s tým dalo robiť?
Tí, ktorí jazdia cez bratislavské mosty vedia, že v niektorých časoch je jedno, ktorý most použijú na prejazd. Sú totiž upchaté. Možno by pomohol ďalší most, ktorý by bol vyčlenený len pre tranzitnú dopravu. Možno by sa tak nadobro vyriešilo miešanie tranzitu s vnútomestskou dopravou.