SME
reklama

Skúšali sme nový hybridný Lexus. S akou spotrebou?

Hybridný Lexus prichádza s novou generáciou pohonného ústrojenstva, nižšou spotrebou, vyšším výkonom a tradičnými črtami. V interiéri pribudol nový systém ovládania navigácie a palubného systému.

(Zdroj: autor)

BUDAPEŠŤ. Vchádzame do starobylého centra Budapešti a palubný počítač najnovšieho hybridného automobilu značky Lexus ukazuje 4,7 litra na sto kilometrov. V súťaži o dosiahnutie čo najnižšej spotreby nám ostávajú do cieľa dva kilometre, ale tiež zápcha. Cestou k nábrežiu Dunaja sa vyčerpali batérie a opätovne naštartoval benzínový šesťvalec. Napriek tomu priemerná spotreba veľkého crossoveru s výkonom 299 koní stúpla iba na 5,5 litra na sto kilometrov. Najlepšia posádka dosiahla o tri deci menej, samozrejme, že bez využitia maximálnej sily hybridu a s ľahkou nohou na plyne.

V hybridnom systéme však ide presne o to. Využiť v meste a jeho okolí počas dochádzania do práce elektrickú energiu uchovanú do batérií pri brzdení. Hybridný systém druhej generácie dokonca zvládne niekoľko kilometrov iba na elektrický pohon. Téma hybridných vozidiel je čoraz aktuálnejšia, pretože Budapešť zažila v priebehu mesiaca už druhú svetovú prezentáciu hybridného auta. Prvý bol Peugeot.

Lexus sleduje trendy

Japonská automobilka vždy kráčala vlastnou cestou a napriek tomu si vydobila svoje miesto medzi prestížnymi značkami. Nový model sa však prispôsobil novým trendom konkurencie dvomi technickými riešeniami. Vo výbave pribudol Head Up displej a ovládanie systému na stredovom tuneli pomocou ovládača Remote Touch. Nový prístrojový panel rozčlenili línie vychádzajúce z prístrojovej dosky. Vodič má lepší výhľad von a modernejšie vyzerá optitrónový panel. Informácie sú rozčlenené do dvoch zón. Prvá je na volante a na klasickom prístrojovom paneli. Základné veci stačí ovládať z volantu.

Inšpirácia v počítači

Podrobnejšie nastavenia klimatizácie, navigačného a zábavného systému treba urobiť cez remote touch vedľa radiacej páky. Ovládač pripomína počítačovú myš a na displeji sa pohybuje podobný kurzor. Ovládač v ruke síce mierne aretuje polohu, ak je kurzor na niektorom políčku displeja, ale ovládanie si vyžaduje viac pozornosti a pohľadov vodiča ako systém iDrive v BMW. Zobrazovanie údajov na čelnom skle má dobrú farbu, čísla vidieť dobre aj v ostrom slnku a zobrazenie križovatky je pekné trojrozmerné. Znaky na čelnom skle by mohli byť o niečo ďalej. Lexus opäť raz udal tón v odhlučnení interiéru a zvuku audiosústavy. Mark and Levinson je v súčasnosti to najlepšie na trhu. Posádka okrem tradičného komfortu cíti podstatne menej kmitov karosérie na vidieckych cestách, čo je zásluha nového podvozka.

Výborne jazdí

Na zadnej náprave pribudli aktívne elektricky riadené stabilizátory, ktoré zmierňujú nakláňanie vyššej karosérie. Výrobca tvrdí, že až o 40 percent. Podľa prvých desiatok kilometrov na nekvalitných cestách maďarského vidieku, najväčší prínos je v odstránení kmitov karosérie. Auto je vzhľadom na svoju triedu mimoriadne pokojné. Lexus RX 450 h má hlavný náskok oproti konkurencii v spotrebe a komforte. Benzínový šesťvalec 3,5 V6 má podľa výrobcu spotrebovať iba 6,3 litra benzínu na sto kilometrov. V realite hustej dopravy v Maďarsku dosiahol osemlitrovú spotrebu, čo je na auto tejto kategórie mimoriadne dobrý výsledok.

Motor -
Typ benzín V6
Zdvihový objem (cm3) 3456
Výkon (kw/k) 183/249
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 317
Pri otáčkach (ot./min) 4800
Emisie CO2 (g/km) 148
Emisná norma EURO 4
Hybridný pohon -
Max. výkon systému (kW/k) 220/299
Elektromotor predok (kW/k) 123/176
Krútiaci moment (Nm) 335
Elektromotor zadok (kW/k) 54/86
El. motor – max. krút. moment (Nm) 139
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2740
Dĺžka (mm) 4770
Širka (mm) 1885
Výška (mm) 1720
Pohotovostná hmot (kg) 2110-2205
Svetlosť podvozka (mm) min. 175
Objem palivovej nádrže (l) 65
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,0
Kombinovaná spotreba 6,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,9 l/100km
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 534
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 532
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 793
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 008
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 942
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 616
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 764
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  2. Juraj Kumičák: Kolaborant
  3. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  4. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  6. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  7. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  8. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 715
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 517
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 377
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 410
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 371
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 347
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 096
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 422
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu