SME
reklama

Diaľnica z Bratislavy do Trnavy má mať tri pruhy do konca roka

Úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude rozšírený na tri pruhy v oboch smeroch do konca tohto roka.

BRATISLAVA. Informoval o tom premiér Robert Fico počas kontrolného dňa, na ktorom sa oboznámil s priebehom prác. Investícia, ktorá si vyžiada 1,1 mld. Sk (36,5 mil. eur), mala byť pôvodne odovzdaná v máji budúceho roka.

NDS podľa premiéra na jeho žiadosť prehodnotila harmonogram postupu prác tak, aby bol tento mimoriadne preťažený úsek diaľnice odovzdaný čo možno najskôr. Premiér plánuje najbližšie navštíviť aj stavbu úseku D1 pri Považskej Bystrici, kde sa stavia posledný chýbajúci diaľničný úsek medzi Bratislavou a Žilinou.

"Mám cieľ aj osobne monitorovať všetky veľké verejné investície, do ktorých vláda išla. Toto je jedna z týchto obrovských investícií, pretože na rozšírení diaľnice na tri jazdné pruhy napravo aj naľavo sa preinvestuje viac ako miliarda korún," povedal Fico.

Tento projekt má podľa neho uľahčiť cestovanie v mimoriadne zaťaženom úseku. Premiér požiadal asi pred troma mesiacmi generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igora Chomu o prehodnotenie harmonogramu stavebných prác na diaľnici.

"Teraz mi potvrdil, a veľmi to vítam, že sa urobilo prehodnotenie harmonogramu, aj sa urobila iná organizácia práce. Táto cesta bude dokončená do konca roka," tvrdí Fico. Premiér ocenil spoluprácu polície pri stavbe, na ktorej pracuje denne okolo tristo ľudí, a vyslovil názor, že tento projekt bude veľmi úspešný.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. garantuje, že prvá, dočasná časť rekonštrukcie 38 kilometrového úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude ukončená podľa plánov, teda do mája budúceho roka.

Informoval o tom generálny riaditeľ NDS Igor Choma 18. mája s tým, že práce zamerané na rozšírenie neúnosne zaťaženého diaľničného úseku na šesť pruhov môžu byť za určitých podmienok hotové aj o niečo skôr. Uvedená investícia si vyžiada zo štátneho rozpočtu náklady vo výške okolo 1,1 mld. Sk (36,5 mil. eur).

Práce pokračujú pri zachovaní automobilovej premávky na diaľničnom úseku v štyroch pruhoch a obmedzenej rýchlosti 80 kilometrov za hodinu, resp. 60 kilometrov na vjazde a výjazde. Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava by sa mala podľa Chomu začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie má byť totiž pripravená do konca roka 2012. Náklady na úplnú rekonštrukciu zatiaľ nie sú známe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 718
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 218
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 5 068
  4. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 565
  5. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 520
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 409
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 250
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 581
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  3. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  4. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  5. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  6. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  7. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  8. Alexander Hričko: Dve tváre slovenskej zahraničnej politiky
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 426
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 527
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 341
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 967
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 22 280
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 003
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 606
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 106
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu