SME
reklama

Mini: upravené zážihové motory a dostupnejší kabriolet

Britské miniauto vstupuje do nového roka s modernizovanou technikou. Zážihové motory majú objem výhradne 1,6 l a výkonové spektrum od 55 do 135 kW.

(Zdroj: Mini)

BRATISLAVA. Tretia generácia legendárneho britského auta Mini (dnes už s nemeckými koreňmi) vstupuje do roku 2010 bez úprav vizáže. Zmeny sa dotkli výhradne techniky. Zážihové verzie (okrem základnej) dostali do vienka vyšší výkon a vo väčšine prípadov aj priaznivejšie hodnoty spotreby paliva i množstva emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia. Všetky benzínové motory plnia emisnú normu Euro5.

One Cabrio

Ponuku Mini Cabrio dopĺňa cenovo najprístupnejšia verzia One. Doteraz boli na výber iba prevedenia Cooper a Cooper S. One Cabrio poháňa modernizovaný atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 l. Jeho výkon vzrástol o 2 kW (3 k) na 72 kW (98 k) a krútiaci moment o 17 Nm na hodnotu 153 Nm pri 3000 ot./min. Najpomalší kabriolet Mini zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,3 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 181 km/h. Priemerná spotreba benzínu predstavuje 5,7 l/100 km a produkcia emisií CO2 133 g/km.

Rovnaký agregát má pod kapotou aj Mini One hatchback. Jeho nároky na palivo sú podobné kabrioletu - 5,4 l/100 km (emisie CO2: 127 g/km). Mini One Clubman v priemere spotrebuje 5,5 l/100 km a vyprodukuje 129 g CO2/km.

Základný motor 1,4 l končí

Z predaja vypadáva doterajšia základná motorizácia, štvorvalec s objemom 1,4 l (55 kW/75 k). Nahradí ho väčšia „jedna-šestka“ s rovnakým výkonom (55 kW/75 k), ale vyšším krútiacim momentom, 140 Nm pri 2250 ot/min. Tento agregát je vyhradený pre karosársku verziu hatchback. Najlacnejšie Mini dosiahne rýchlosť 100 km/h za 13,2 sekundy a vyvinie 175 km/h. V priemere do ovzdušia vypustí 127 g CO2/km a spotrebuje 5,4 l benzínu na 100 kilometrov.

Cooper má o 2 kW viac

Po verzii One v hierarchii Mini nasleduje Cooper. Aj tento model disponuje atmosférickým štvorvalcom s objemom 1,6 l, ktorý sa po úpravách pýši výkonom vyšším o 2 kW (90 kW/122 k). Vrchol krútiaceho momentu 160 Nmje dostupný pri 4250 ot./min. Mini Cooper si podľa výrobcu za každých sto kilometrov jazdy vypýta 5,4 l/100 km (hatchback), 5,5 l/100 km (Clubman) alebo 5,7 l/100 km (Cabrio). Podobné sú aj hodnoty emisií CO2 - Cooper 127 g/km, Cooper Clubman 129 g/km a Cooper Cabrio 133 g/km. Hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h závisí od karosárskej verzie. Pohybuje sa medzi 9,1 až 9,8 sekundy.

Turbo, priame vstrekovanie a variabilné časovanie ventilov

Prepĺňaný agregát 1,6 l poháňajúci Mini Cooper S, Cooper S Clubman a Cabrio sa v rámci modernizácie dočkal najväčšieho nárastu výkonu. Namiesto 128 kW (175 k) dosahuje 135 kW (184 k). 240 Nm krútiaceho momentu dostupného pri otáčkach 1600/min je možné vďaka funkcii overboost krátkodobo zvýšiť na 260 Nm. Motor charakterizuje turbodúchadlo typu twin-scroll, priame vstrekovanie paliva a variabilné časovanie ventilov.

Spotreba i produkované emisie CO2 klesli. Cooper S: 5,8 l/100 km, 138 g/km, Cooper S Clubman 5,9 l/100 km, 137 g/km a Cooper S Cabrio: 6,0 l/100 km, 139 g/km. Mini Cooper S v ktoromkoľvek karosárskom prevedení zrýchli z pokoja na 100 km/h za menej ako 7,6 s. a jeho maximálna rýchlosť dosiahne hodnotu 225 km/h.

Novinky v Ženeve

Všetky novinky by mali byť v predaji po skončení marcového autosalónu v Ženeve. Na rovnakej výstave Mini predstaví sadu „Minimalism Line“ určenú pre modely One. Obsahuje systém štart/stop, indikátor radenia a ďalšie doplnky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 612
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 911
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 259
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 097
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 844
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 765
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 083
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 863
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 453
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu