BREZNO. Auto treba riadne tečúcou vodou namočiť a nechať špinu vrátane mušiek odmočiť a ničím nešúchať, ani špongiou. Najskôr umyť strechu, potom špongiu vypláchať a napenenú časť auta opláchnuť čistou vodou.
Až potom pokračovať na ďalší dielec karosérie alebo okná. Na prahy a viac znečistené časti auta sa odporúča mať druhú, ale tiež starostlivo umytú špongiu. Metly sú na zametanie podlahy a nie auta.
Umývanie a čistenie auta nie je žiadna veda
Najhoršie je zamrznutým ľadom alebo metlou škriabať po aute, prípadne mokrou metličkou umývať auto. Metly sú dobré na okná, ale nie na šúchanie po laku.
Umývaniu špongiou alebo kefami má predchádzať dokonalé rozmočenie špiny a spláchnutie čistou vodou. Prischnutá špina pod kefou a špongiou, pôsobí ako brúsivo. |
Na dobrú kondíciu laku terba aspoň dva razy do roka auto po umytí natrieť voskom alebo pastou s obsahom teflónu. Šmuhy po zaschnutí, viditeľné najmä na čiernom aute, robí chlór a soli, ktoré voda obsahuje. „Keď si auto umyjem, potom naposledy opláchnem a jelenicou vyšúcham do sucha," hovorí o postupe Rudolf Huliak, vedúci lakovne v Autonovo a.s.
Vysokotlaková pištoľ má byť od auta 40 až 70 centimetrov. Zvlášť na poškodené miesta treba striekať z väčšej vzdialenosti. Zblízka môže obrovský tlak zväčšiť kaz. |
Vosk chráni pred kyslým dažďom, UV žiarením a čiastočne soľou, ale maximálne tak týždeň, potom treba auto zvlášť v zimnom období umyť. „Ak si necháte zašpinené auto mesiac - dva a idete pod diaľnici 160 kilometrovou rýchlosťou, nečistoty sa pohybujú a škriabu lak.
|
Na prahy a veľmi znečistené miesta používajte iné handry, |