BRATISLAVA. Logan postavil na nohy takmer zabudnutú rumunskú značku Dacia. Auto pôvodne určené iba pre menej náročné trhy sa napokon stalo šlágrom aj v západnej Európe.
Z lacného sedanu neskôr vzišlo praktické kombi, pick-up, hatchback Sandero i športovo-úžitkový Duster. Úspešný príbeh Dacie nekončí. V roku 2012 bude verejnosti predstavený nový Logan.
Technika sa významnejšie nezmení
Projekt druhej generácie kompaktného sedanu nesie interné označenie X52. Automobilka v súčasnosti vedie rokovania s dodávateľskými spoločnosťami - 54 pochádza z Rumunska, 131 zo zahraničia.
Zatiaľ čo tvary karosérie a interiéru majú byť úplne nové, v útrobách Loganu II sa bude ukrývať osvedčená technika použitá aj v prvej generácii. Súčasné poháňacie jednotky budú modifikované tak, aby plnili emisnú normu Euro 5. Cieľom ďalších úprav je mierne zvýšenie výkonu i krútiaceho momentu a zároveň zníženie spotreby paliva.
Na báze Dacie Logan II následne vzniknú ďalšie deriváty, medzi nimi aj nové Sandero.
Autor: fg