Citroen ponúka v časoch globalizácie automobilovej techniky viac, než štandardný obal na motory a podvozky spoločné s inými výrobcami. Preto okrem bežných modelov je v ponuke línia DS. Za volantom dvoch verzií sme zisťovali, či je Citroen DS3 v porovnaní s ostatnými malými autami niečo extra.
Veľké množstvo variácií, farieb a doplnkov jasne prezrádzajú, že nočnou morou automobiliek sú úspešné autá Mini a Fiat 500. Auto ako výrazový prostriedok svojho majiteľa totiž nemusí byť nič veľké, ani extrémne drahé, ale vďaka doplnkom a možnosti individualizácie predsa len drahšie ako bežné malé auto. Citroen má vo svojom archíve minimálne kačicu 2CV, ktorej by sa novinka mohla podobať, to však automobilka odmieta.
Citroen DS3 nie je retro a možno preto mu dizajnéri vtisli do nárazníka moderné LED diódy, ktoré vyzerajú pekne iba v spätnom zrkadle, keď vás prenasleduje DS3. Naživo pôsobia trochu násilne. Ostatné tvary trojdverovej karosérie pekne do seba zapadajú a vytvárajú harmonický celok.
Pri pohľade na nový Peugeot RCZ mnohým najskôr zaplesá srdce a potom príde rad racionálnych úvah. Ktovie, či to auto vôbec športovo jazdí, či je vhodné na každý deň, koľko stojí, a hlavne, či Peugeot vôbec patrí do sféry, ktorej roky dominuje Audi TT. Vyskúšali sme dve motorizácie a najazdili stovky kilometrov, aby sme zabudli na predsudky a spoznali jedno vydarené auto.
Konštruktéri dali dizajnérom voľnú ruku, ale nenechali sa obmedzovať v rázvore náprav a dĺžke auta. Vďaka tomu RCZ nevyzerá ako malá buchta na štyroch kolesách, dobre vedie stopu v tiahlych zákrutách, má slušný kufor a priestorom neobmedzuje príliš vodiča a spolujazdca.
Autor: as