SME
reklama

Prvá jazda s novým Swiftom. Je ho viac

Automobilka si dala pri tvorbe štvrtej generácie jediný cieľ. Ponúknuť viac Swiftu. S výnimkou batožinového priestoru sa to podarilo. Narástli rozmery, štandardná výbava a vnútorný priestor. Ubudlo však z hmotnosti auta a z objemu motora, čo je pozitívne.

Podobnosť nie je náhodná. Evolúcia súčasných tvarov bol zámer.Podobnosť nie je náhodná. Evolúcia súčasných tvarov bol zámer. (Zdroj: Suzuki)

MNÍCHOV. Do metropoly Bavorska chodíme obyčajne skúšať limuzíny BMW alebo Audi. Mesto snov, ktoré si onedlho pripomenie 200 rokov od prvého Oktoberfestu privítalo značku Suzuki a tá zasa novinárov s cieľom predstaviť nový Swift. Hoci to na prvý pohľad na fotografiách tak nevyzerá, je to úplne nová, štvrtá generácia úspešného modelu.

V poldruha miliónovom meste malé auto nezanikne a dokonca veľmi príťažlivo vyzerá v spleti pomerne drahého automobilového parku Mníchova. Skôr, ako sme sa stihli opýtať, prečo nedošlo k výraznejšej zmene dizajnu, šéfdizajnér Swiftu Tetsuya
Ozasa pripomína: „Nešli sme cestou revolúcie, ale evolúcie očakávaní zákazníkov, ktorí od nás čakajú Swift“. Vydarený a výrazne európsky dizajn Swiftu bol jedným zo základných pilierov predaja vyše 1,8 milióna kusov tretej generácie. Mimochodom, Swift v súčasnej podobe sa stal Autom roka v 19 krajinách sveta.

K pôvodným farbám karosérie teraz pribudli dve nové (Ablaze Red Pearl, Smoky Green Metalic), ale hlavne narástli rozmery. Swift štvrtej generácie je až o deväť centimetrov dlhší, pol centimetra širší a má o päť centimetrov dlhší rázvor náprav. Vďaka zvýrazneným líniám a oblinám vidieť nárast na prvý pohľad.

Naživo pôsobí auto podstatne robustnejším dojmom. Napokon, s rozmermi vzrástla bezpečnosť. Ocenenie v testoch EuroNCAP má vraj na svedomí vysokopevná oceľ v nosníkoch a ESP v štandardnom vybavení. Mimochodom, každý Swift bude mať okrem ESP aj sedem airbagov.

Jazdili SME...
Generačnú výmenu vidieť na prvý pohľad v interiéri. Prístrojový panel nemá v podstate nič spoločné s predchodcom. Za volantom je viac miesta na kolená a ovládanie na volante má konečne dobrý tvar tlačidiel s podsvietením v tme. Podľa prvých subjektívnych pocitov je Swift tichší s lepšie odhlučneným motorom.

Hluk sa v podstate začal prejavovať iba pri diaľničných rýchlostiach. Príkladné bolo tiež správanie pri rýchlosti okolo 160 kilometrov za hodinu. Vzadu sa zdá byť viac miesta iba v oblasti nôh a ramien. S batožinovým priestorom sa veľa neudialo a nakladacia hrana je dosť vysoko. Celkovo sa nám Swift zvnútra páči a ponúka viac než predchodca.

Neschudol, ale je ľahší

Jednotný dizajn môže vyvolať pocit, že Swift ostal po technickej stránke nezmenený. Hlavný inžinier vývoja Naoyuki Takeuchi však horlivo vysvetlil, čo všetko zmenili. V prvom rade základný benzínový motor dostal nižší objem a mierne vyšší výkon ako mal predchodca.

Nahradením kovového krytu rozvodov a variabilného časovania ventilov za plastový klesla hmotnosť o 1,1 kilogramu. Podobne, nástupom plastov v oblasti chladiča a iných dieloch došlo k významnému odľahčeniu. Predná náprava má masívnejší stabilizátor a zadná náprava zasa prepracovanú štruktúru.

Kým predtým prechádzal priečnou rúrou zadnej nápravy stabilizátor, teraz je v podstate nahradený zmeneným profilom nosnej časti. Pri zavedení siedmych airbagov do štandardnej výbavy a zosilení karosérie sa podarilo ušetriť dvadsať kilogramov z celkovej pohotovostnej hmotnosti.

Jazdili SME...
Stačí prejsť pár zákrut a urobiť niekoľko manévrov s autom na to, aby šofér cítil pozitívum nízkej hmotnosti. Nie je veľa áut, ktorým sa dnes podarí udržať pod hranicou 1000 kilogramov, čo sa samozrejme prejavuje aj na spotrebe. Na trase medzi obcami a v riedkej premávke jazdil benzínový motor bez problémov za 4,7 litra na sto kilometrov.

Oproti predchodcovi je kultivovanejší a zrejme vďaka variabilnému časovaniu, ktoré dokáže zmeniť uhol natočenia vačky o 50 stupňov sa zdá byť lepší v nízkych otáčkach. Reakcia na plyn a povestná ostrosť chýba vplyvom plnenia emisnej normy Euro 5. Preto sú dynamické vlastnosti trochu horšie pri vyššom výkone a nižšej hmotnosti. Systém Štart stop dokáže naštartovať motor pomerne rýchlo a s benzínovým motorom sa bude dodávať štandardne v závislosti od krajiny.

Suzuki prichádza so sloganom „More Swift“ a v podstate iba posilňuje to, čo bolo na Swifte dobré doposiaľ. Batožinový priestor nebol nikdy oslnivý a nie je ani teraz. Swift má byť natoľko dobrý, že automobilka si trúfa nastúpiť na trhy iba s dvomi motormi. Dokonca na náš trh príde iba benzínová verzia, pretože o diesel bol minimálny záujem. Napokon, podľa nás benzín bol počas prvého kontaktu tichší a lepší. Zámerne uvádzame v tabuľke údajov iba benzínovú verziu.

Technické parametre
Motor 1,2 VVT
Zdvihový objem (cm3) 1242
Výkon (kw/k) 69/94
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 118
Pri otáčkach (ot./min) 4800
Emisná norma Euro 5
Rozmery
Počet dverí 3-dv 5-dv.
Rázvor náprav (mm) 2430 2430
Dĺžka (mm) 3850 3850
Šírka (mm) 1695 1695
Výška (mm) 1510 1510
Pohotovostná hmot (kg) 945/975* 960/990*
Objem palivovej nádrže (l) 42 42
Objem batož. priestoru (l) 211/512 211/528
**Objem batož. priestoru (l) 892 902

* s automatickou prevodovkou
**oprava: v riadku je uvedená maximálna kapacita udávaná automobilkou,
reálny objem kufra a so sklopenými zadnými sedadlami sme doplnili o riadok vyššie (redakcia)

Prevádzkové hodnoty: 3-dverová karoséria
Prevodovka 5MT 4AT
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 13,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 165 160
Spotreba mesto(l/100 km) 6,1/5,8* 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4/4,4* 4,8
Kombinovaná spotreba 5,0/4,9* 5,5
Emisie CO2 (g/km) 116/113* 126

* so systémom Stop Start

Prevádzkové hodnoty: 5-dverová karoséria
Prevodovka 5MT 4AT
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 13,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 165 160
Spotreba mesto(l/100 km) 6,1/5,8* 6,8
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4/4,4* 4,9
Kombinovaná spotreba 5,0/4,9* 5,6
Emisie CO2 (g/km) 116/113* 129

* so systémom Stop Start

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 193
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 941
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 006
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 632
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 500
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 017
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 340
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 473
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 143
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 273
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu