SME
reklama

AutoSlalom TRANSLATA prekročil svoj tieň

Seriál AZ pneu AutoSlalom jazdí tento rok 4. kompletnú sezónu. Po 40. pretekoch má za sebou už niekoľko zaujímavých záznamov. Počas ostatného VIII. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA padlo niekoľko zaujímavých nových rekordov. Všetky dokumentujú obľúbenosť mlad

(Zdroj: autoslalom)

PIEŠŤANY. Uprostred septembra je v slovenskom kalendári vždy cirkevný, medzičasom aj štátny sviatok. V kombinácii s najrýchlejšou, najdlhšou a najadrenalínovejšou traťou vzniká pre jazdcov skutočne neodolateľný mix. Tradičná a povinná online predregistrácia vyzerala adekvátne. Počas táždňa pred pretekmi sa na toto podujatie prihlásilo dovedna rekordných 143 jazdcov.

Samotných pretekov sa zúčastnilo až 128 pretekárov, čo je o 18 viac než bol predošlý najvyšší počet. Medzi nimi bolo minimálne 30 úplných nováčikov, ktorí AS ešte nejazdili. Mať na jednodňovom podujatí, ktoré sa jazdí minimálne na štyri štarty, celkovo vyše 500 štartov, už naozaj nie je žiadna samozrejmosť. Organizátori sa naozaj riadne zapotili.

Boeing medzi slalomármi

Situáciu na letisku navyše skomplikovalo na poslednú chvíľu ohlásené pristátie veľkého Boeingu 737 s funkcionármi a VIP fanúšikmi futbalového klubu Chelsea z Veľkej Británie, ktorý v ten večer hral zápas Ligy Majstrov v Žiline. Rôzne bezpečnostné opatrenia a procedúry zmrazili preteky na asi hodinu. Nabúraný pôvodný harmonogram teda nebolo reálne stihnúť, čo v istých momentoch nabádalo organizátorov v snahe ukončiť preteky ešte za svetla k zrušeniu tretej ostrej jazdy. Nakoniec však zvíťazilo odhodlanie dať jazdcom všetko, čo majú sľúbené a zaplatené.

S vyhrotením štartovacej procedúry so skrátením intervalov medzi autami zo 40 s na menej než 30 s sa podarilo 515 štartov ukončiť tesne pred 18h. Bola to však riadna nakladačka nie len pre traťovákov, časomerača, ale aj štartérov. Čiastočne trpeli aj samotní jazdci, pretože v snahe stihnúť preteky organizátori upustili od prísnej kontroly štartovania podľa objemových kategórií, tak ako tomu býva na všetkých ostatných pretekoch.

Opäť vyššia účasť

Samotné preteky boli tiež plné prekvapení. Všetky z nich ani nie je možné pokryť, vypichneme tie najdôležitejšie. Konkurencia v seriáli AZ pneu AutoSlalom je už naozaj veľká a nekompromisná. Celková rekordná účasť znamenala aj rekordné zastúpenie jazdcov v jednotlivých kategóriách.

V S1 do 1 400 ccm súťažilo 36 jazdcov, v S2 do 1 600 ccm 29 jazdcov, v S3 do 2 000 ccm 27 a v S4 nad 2 000 ccm 34 pilotov. V kategórii D – Dámy sa hecovalo jedenásť dievčat a v novej kategórií J – Juniori, ktorú pre najbližšie podujatia zastrešuje eGaleria.sk bolo desať jazdcov. Značkový pohár Škoda Cup mal v Piešťanoch rovnaké zastúpenie.

Klasika v S1

Kategórii S1 po väčšinu pretekov dominuje žilinčan Mišo Sliviak na Opeli Corsa B 1.4 16V, ktorý jazdí aj MSR. V Piešťanoch to nebolo inak. Prekvapivo tesne za ním skončil Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rallye. Títo dvaja odsunuli na III. miesto Rasťa Šimona na porobenom Fiate 127, pretože ten sa nesprávne rozhodol experimentovať s gumami počas pretekov.

Prekvapením v kategórii S1 boli zaratúvane výsledky juniorov. Prví traja nielen, že skončili krásne za sebou, ale dotiahli to do prvej desiatky najlepších jednaštvorkárov. To svedčí o ich kvalitách a vysokej konkurencii.

Požičané autá bodovali

Trieda S2 zažila ďalší tohtoročný šok o ktorý sa postaral Lukáš Vician na Citroene Saxo VTS. Ten ako dablér na aute Mikiho Čambala porazil všetkých v triede a pri vyhlasovaní stál na najvyššom stupienku. Tým na II. miesto odsunul dlhoročného víťaza a na oko neporaziteľného Mikiho Čambala o ktorom by sa dalo povedať, že si týmto vychoval na prsiach hada.

III. miesto si tiež veľmi nečakane uchmatol Martin Pikus na Honda Civic Vti. Za zmienku stojí aj výkon Dušana Chrenka na Suzuki Ignis Sport, ktorý dokázal medzi majiteľmi áut Suzuki zajazdiť najlepšie a v S2 skončil na V. mieste pred odvekým rivalom Martinom Šragom na Swifte Sport.

Triedu S3 ovládol na oko neporaziteľný Tonda Červenka na Peugeote 205 Gti. Vedľa neho sprava sa s väčším časovým odstupom na stupne víťazov postavil Vlado Friedl na požičanom Nissane 100NX Gti od Mira Tichého, ktorý sa vďaka svojej štedrosti o druhé miesto pripravil a skočil tretí. Ukazuje sa, že jazdcom na špici požičiavanie áut kamarátom vôbec neprospieva...

Ide to aj s vypnutým motorom

Najvyššiu S4 dobil tradične kvalitný bojovník Aleš Hreha na Honde S2000 bezkonkurenčným spôsobom. S odstupom až sedem sekúnd sa na II. miesto postavil tiež veľmi kvalitný jazdec Vilo Zmeták na novom Lotuse Exige na ktorý si ešte len zvyká a nemal ho ani na slikoch. Zasvätení pritom tvrdia, že trať v Piešťanoch na letisku je možné vďaka slikom zdolať o viac než päť sekúnd rýchlejšie.

III. miesto v S4 si vybojoval Tomáš Polerecký, zástupca hlavného partnera podujatia spoločnosti TRANSLATA s odstupom len 22 stotín sekundy. O to neuveriteľnejšie znie jeho príbeh z pretekov. Tomášove Lancer EVO IX nefungovalo stopercentne a tak mu pre reset chyby v aktívnych diferenciáloch počas každej jazdy musel 2x vypnúť motor počas jazdy. Kto vie, ako by to dopadlo, nebyť hnevajúcej techniky...

Nechýbali ani juniori a dámy

V kategórii J – juniori, ktorú zastrešuje online obchodný dom eGaleria.sk sa, ako sme spomínali, najlepšie uplatnili jazdci z objemovej kategórie S1. Na I. miesto sa vďaka Honde Civic postavil práve 21 ročný Jakub Jánsky prenasledovaný bratmi Demeterovcami na Suzuki Swift GTO. Štefan skončil druhý a brat Matej tretí.

Prvé tri miesta v slušne obsadenej dámskej kategórii si rozdelili tretia Monika Weisová na Mazde 2, Janka Šuchová na Suzuki Swift GTi, ktorá skončila druhá a v samostatnej lige jazdiaca Lucka Červenková z Moravy s odstupom až 16 s skončila medzi dámami bezkonkurenčne prvá. Lucka už naháňa výsledky medzi chlapmi v S2, kde teraz skončila na výbornom VIII. mieste, no podarilo sa jej už aj tu viackrát postaviť na stupienky víťazov a raz dokonca celkovo vyhrať.

Škoda Cup v treťom pokračovaní

Škoda Cup beží na plné obrátky. Tretí tohtoročný podnik privítal na stupňoch víťazov nové tváre. Na III. mieste skončil len 20. ročný Michal Kantor jazdiaci na absolútne neslalomovej Škoda Octavia II Scout, za čo mu patrí obdiv. Druhé miesto si odniesol odhodlaný a bojovný jazdec Tomáš Ryšánek na komplexne porobenej Škoda Felicia 1,3 MPi. Pred ním v súčte časov dojazdil medzi škodovkármi lepšie už len Miro Harušťák na modifikovanej Škode Felicia 1,6i. Jeho veľmi slušné jazdenie ho dokonca dostalo na VII. miesto v kategórii S2, čo je naozaj super výsledok.

VIII. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA 2010
15.09.2010 – Letisko Piešťany

Kategória S1 - 1 400 ccm

I. miesto št. č. 014 Michal SLIVIAK Opel Corsa 1,4 16V 2:45.770
II. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 1.3 Rallye 2:45.980
III. miesto št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 2:46.760

Kategória S2 - 1 600 ccm

I. miesto št. č. 002 Lukáš VICIAN Citroen Saxo VTS 2:36.150
II. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:36.330
III. miesto št. č. 095 Martin PIKUS Honda Civic VTi 2:37.680

Kategória S3 - 2 000 ccm

I. miesto št.č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:30.460
II. miesto št. č. 119 Vladimír FRIEDL Nissan 100NX GTI 2:33.030
III. miesto št. č. 011 Miroslav TICHÝ Nissan 100NX GTI 2:35.840

Kategória S4 + 2 000 ccm

I. miesto št. č. 906 Aleš HREHA Honda S2000 AP2 2:32.690
II. miesto št. č. 727 Viliam ZMETAK Lotus Exige 2:39.510
III. miesto št. č. 098 Tomáš POLERECKÝ Mitsubishi Evo IX 2:39.730

Kategória D - dámy

I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:47.022
II. miesto št. č. 044 Jana ŠUCHOVÁ Suzuki Swift GTi 3:03.318
III. miesto št. č. 300 Monika WEISOVÁ Mazda 2 3:09.893

Kategória eGaleria.sk Juniori

I. miesto št. č. 023 Jakub JÁNSKY Honda Civic 2:53.526
II. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:55.308
III. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:55.809

Škoda Cup 2010

I. miesto št.č. 018 Miroslav HARUŠTÁK Škoda Felicia 1,6i 2:46.667
II. miesto št.č. 003 Tomáš RYŠÁNEK Škoda Felicia 1,3 MPi 2:56.314
III. miesto št. č. 219 Michal KANTOR Škoda Octavia II Scout 2:59.930

Podrobné informácie, obrázky, videá, výsledky a informácie o tratiach i jazdcoch, to všetko hľadajte na www.autoslalom.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 26 317
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 582
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 926
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 308
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 200
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 873
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 699
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 141
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 441
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 650
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 458
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 370
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 288
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu