SME
reklama

TEST: Malému-veľkému Suzuki automat pasuje

Automatická prevodovka má iba štyri stupne a napriek tomu vyhovuje potrebám mestského auta. Dokonca sa Splash s automatom nestratí ani na diaľnici.

Splash GS má napriek najlepším jazdným vlastnostiam v triede štandardne montovaný stabilizačný systém. Celkom dobre filtruje nerovnosti a obstojí aj na dlhšej ceste.Splash GS má napriek najlepším jazdným vlastnostiam v triede štandardne montovaný stabilizačný systém. Celkom dobre filtruje nerovnosti a obstojí aj na dlhšej ceste. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Progresívny vývoj v oblasti automatických prevodoviek nás naučil, že ich neberieme iba ako z núdze cnosť a nutné zlo pre niekoho, kto nerád radí. Sú autá, ktoré majú s automatom dokonca nižšiu spotrebu a podstatne vyšší komfort ovládania. Hoci to nie je prípad Suzuki Splash AT a nad automatom, ktorý nemá aspoň šesť stupňov a pokrokové technológie by sme vopred lámali palicu, verzia GS AT presvedčila.

Splash s automatickou prevodovkou stojí o 1000 eur viac a má na papieri o 0,4 litra vyššiu spotrebu ako porovnateľná verzia. V meste aj mimo neho však prináša podstatne jednoduchšiu obsluhu ako verzia s manuálnou prevodovkou. Najmä v kolóne má automat čoraz väčší význam.

Je pravda, že podľa zrýchlenia na papieri má malý motor (1,2 - 63 kW) s autom viac starostí a stovku dosiahne neskôr, no v nižších rýchlostiach je Splash stopercentne čipernejší než by kto čakal. Najmä v rukách vodiča začiatočníka. Kým na semafore niekto zaradí jednotku, zvolí správne otáčky, automat je dávno preč.

52_male_big.jpg

Nikdy by sme si nemysleli, že štvorstupňová prevodovka dnes postačí. Splashu určite, pretože má dobre navrhnutý stály prevod a rýchlu reakciu na plynový pedál. V meste stačí jemný dotyk plynu na to, aby sa ťah motora prejavil na kolesách.

Prospieva bezpečnosti

Možno vďaka dobrému nastaveniu prevodovky a nízkej hmotnosti motor nezavíja, ale cez automat veľmi efektívne prenáša silu na kolesá. Splash je ten typ auta, v ktorom nechýba radenie na volante alebo športový režim radenia prevodovky.

Kto plánuje v meste používať Splash a vyslovene sa nevyžíva v manuálnej prevodovke, tomu automat doslova ulahodí. Možno bude ešte bezpečnejší, pretože namiesto nečakaného zhasnutia motora pri manuálnej prevodovke a zlom zaobchádzaní v strese Splash s automatom odfičí preč.

51_male_big.jpg

S kúskom humoru môžeme povedať, že do vyhrievaných spätných zrkadiel sa vmestí autobus. Ich veľkosť je pre život v meste dôležitá a robí jazdu ľahšou, lebo sa s nimi dobre cúva a preraďuje z jedného pruhu do druhého.

Pollitrový rozdiel v spotrebe oproti manuálnej prevodovke (udávaný výrobcom) sa potvrdil aj v praxi. Pri vytrvalej jazde na diaľnici rýchlosťou okolo135 km/h spotreba prekročí sedem litrov.

Prichádza do úvahy

Splash je dobre známe mini auto, ktoré svojim vnútorným priestorom atakuje malé autá segmentu B. Samozrejme nemá taký veľký batožinový priestor, ale kvalitou interiéru a výbavou mnohé malé autá prekoná.

Zaujmú tvary a mimoriadna kvalita spracovania prístrojovej dosky. Príkladná je tiež stredová konzola, ale žiaľ Splash má veľmi slabé odkladacie priestory. Mestské auto na každý deň by malo mať rozhodne viac a hlavne väčšie odkladacie priestory.

54_male_big.jpg53_male_big.jpg

Štvrtý stupeň obslúži základné rýchlosti pri veľmi dobrých otáčkach. V deväťdesiatke motor nereve a má dobrú spotrebu. Pri stotridsiatke je hlasnejší, ale 3500 otáčok za minútu je v tej rýchlosti pre malé benzínové motory úplne normálna vec.

Iný prístup k výbave

Sympatické je, že sú automobilky ako Suzuki, ktoré namiesto honby za holým autom ponúkajú Splash GS so stabilizačným systémom ESP a šiestimi airbagmi štandardne.

Verzia s automatom aktívnej bezpečnosti rádového motoristu iba nahráva. Verziu s automatom považujeme za bezpečné a komfortné riešenie v danej kategórii bez výrazne negatívneho dopadu na cenu alebo spotrebu. No a živosť auta doslova prekvapila.

SME spokojní

SME nespokojní

veľké spätné zrkadlá

hluk na diaľnici

priestor vzadu aj vpredu

malé hrdlo ostrekovača

sklopenie operadiel vzadu
do roviny s kufrom

nešikovné plató nad kufrom

vhodné prevody

slabšie odkladacie priestory

jazdné vlastnosti -
prítomnosť ESP vo výbave GS -

Kupujem - nekupujem

Medzi mini autami je to maxi, takže v tejto triede Splash určite kupujem, hoci odkladacie priestory okolo vodiča sú úbohé. Do mesta však pokojne aj s automatom, pretože od tohto auta žiadne výkony nečakám. Automat reaguje až prekvapujúco rýchlo a negatívne dopady sú malé. (Rasťo Chvála)
Technické údaje - porovnanie
Značka Suzuki Suzuki
Model Splash Splash
Verzia 1,2 GS AT 1,2 GS
Prevodovka automatická manuálna
Počet stupňov 4 5
Cena verzie od (eur) 10 999 9 999
Motor 1,2 1,2
Výkon (kW/k) 63/85 63,85
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,9 12,3
Spotreba (l/100 km) 5,9 5,5
Spotreba v teste (l/100km) 6,4 5,9*

*testované v roku 2008

Suzuki Splash rozmery

Dĺžka (mm) 3715
Šírka (mm) 1680
Výška (mm) 1590
Rázvor (mm) 2360
Svetlá výška (mm) 145
Objem kufra (l) 202-462
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 19 066
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 926
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 955
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 434
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 424
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 936
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 527
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 363
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 455
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 838
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 344
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu