ŽENEVA. Videli sme ho vlani v Ženeve, vtedy ešte ako štúdiu High Rider, aj v Paríži, ale príležitosť sadnúť a preskúmať nový Citroen DS4 sme dostali až teraz. Prvý dojem? Do luxusu prezlečená C-štvorka.
Výrobca sa tomuto označeniu bráni, zároveň ale priznáva, že technický základ majú obe autá zhodný. Zákazníci si tak budú môcť vyberať z prepĺňaných motoritácií THP 200 a HDI 110 a 160.
Kompakt na extravagantný spôsob
DS4 má aj rovnakú platformu, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroen dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroen C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.
Zatiaľ môžeme skonštatovať iba to, že DS4 pôsobí veľmi rafinovane, zvlášť v bielej farbe a na veľkých kolesách. Veľkej maske chladiča nechýba bohaté chrómovanie, profilom karosérie sa tiahnu výrazné prelisy a vzadu dominuje výrazný spojler.
Citroen DS4 sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.
Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci novinka nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jej vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.
V koži
Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy.
Batožinový priestor má základný objem 370 litrov. Istý hendikep predstavuje vyššia nakladacia hrana.