ŽENEVA, BRATISLAVA. Druhým výstavným ťahákom v ženevskej expozícii Toyoty popri Yarise HSD Concept je štúdia Toyota Prius+. Nový sedemmiestny van pre ekologicky zmýšľajúce rodiny posúva priestorové podmienky a variabilitu modelu Prius o ďalší krok vpred. Na trh sa dostane v prvej polovici budúceho roka.
Dva interiéry, dva názvy
Na detroitskom autosalóne prezentovaný päťmiestny van Toyota sa nazýva Prius V (ako versatility – teda všestrannosť), zatiaľ čo ženevský koncept dostal meno Prius+ (plus ako významné rozšírenie vnútorného priestoru pre cestujúcich).
Americký Prius V je v zásade hotový model a jeho interiér poznáme do detailu. Európsky Prius+ poznáme zvonka, ale jeho interiér nik nevidel, pretože koncept vystavený v Ženeve má zatmavené okná a neexistujú ani oficiálne snímky, ktoré by ukazovali, ako vyzerá.
Je preto na zamyslenie, či sedemmiestny Prius bude zastávať úlohu len ďalšieho člena modelového radu Prius, alebo Toyota týmto autom plánuje nahradiť Verso. Ešte v Detroite totiž zástupcovia značky vyhlásili, že v Európe počítajú s Versom ako s hybridným MPV. Možno Verso ďalšej generácie Toyota koncepčne úplne prekope a bude priestor na dve hybridné MPV vedľa seba. Čas ukáže.
Päť samostatných sedadiel
Prius+ je prvý hybridný model pre Európu so siedmimi sedadlami, ktorý hybridnému segmentu dodáva nový - rodinný rozmer.
V Ženeve predstavený sedemmiestny koncept má tri nezávislé, samostatne sklápateľné a posúvateľné sedadlá v druhom rade a lavicu so sklápateľnými operadlami v pomere 50:50 v treťom rade. Kvôli pohodlnej preprave dlhých predmetov je možné sklápať aj predné operadlo spolujazdca.
Známa technika
Výrobca tvrdí, že Prius+ je od podlahy úplne nové vozidlo, hoci dizajnovo vyznieva skôr ako evolúcia alebo predĺžená a nafúknutá verzia súčasného Priusu.
Pod povrchom pracuje známa hybridná sústava Toyota Hybrid Senergy Drive, pozostávajúca zo zážihového motora s objemom 1,8 l (73 kW/99 k), doplnená o elektromotor s výkonom 60 kW/82 k a krútiacim momentom 207 Nm. Spoločný výkon sústavy má hodnotu 100 kW/136 k.