BRATISLAVA. Snímky novej generácie Lexusu GS sa na internete objavili krátko pred jej oficiálnou premiérou a po štylistickej stránke potvrdili očakávania. Novinka chce byť opticky výraznejšia než jej predchodca. Dizajnéri preto vychádzali z atraktívnej štúdie LF-Gh. Vďaka nej má nové GS-ko agresívnejšie pôsobiacu prednú časť s veľkou maskou chladiča, ktorá plynulo prechádza až do nárazníka.
Viac „rozkročený“ a ľahší
Pri pohľade z profilu už toľko štylistickej invencie nevidno. Zato zadné partie s úzkymi koncovými svetlami potvrdzujú snahu japonskej značky, dať svojmu sedanu vyššej strednej triedy výraznejší kabát. Medzi veľkými koncovkami výfuku dokonca nechýba náznak difúzora.
Platforma zostala zhodná s predchádzajúcou generáciou, vrátane rázvoru osí kolies (2850 mm). Technici však prepracovali obe nápravy. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť väčší rozchod kolies - vpredu o 40 a vzadu o 50 mm, a zníženie hmotnosti auta približne o 70 kilogramov. Očakávať údajne máme viac miesta v kabíne i v kufri.
Tradične veľa elektroniky
V interiéri nebol priestor na dizajnové experimenty. Na palubnej doske dominujú horizontálne línie a informačný displej uprostred, ktorý môže mať uhlopriečku až 12,3 palca.
Podľa očakávania je nový Lexus GS doslova preplnený najrôznejšími systémami a elektronickými pomocníkmi. Menujme napríklad systém nočného videnia, predkolízny systém, monitorovanie mŕtveho uhla, varovanie v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu,...
Konkrétna skladba motorov zatiaľ chýba. Neoficiálne informácie hovoria, že sa pod kapotou objaví zážihový agregát, hybridné ústrojenstvo a premiérovo aj turbodiesel.
Podrobnosti sa zrejme dozvieme v polovici septembra na frankfurtskom autosalóne, kde absolvuje debut európska verzia nového GS-ka.
Autor: fg