SME
reklama

Citroën C-Élysée vraj vydrží veľa

Nový kompaktný sedan bol navrhnutý s ohľadom na odolnosť voči času a najazdeným kilometrom. Citroën sa s ním chce presadiť na rôznych svetových trhoch, vrátane nášho.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Nie každý potrebuje mať v aute iba tie najmodernejšie technológie. Výrobcovia už prišli na to, že popri honbe za „dokonalosťou“ treba myslieť aj na „obyčajných“ ľudí. Len včera debutovala Škoda Rapid - jednoduchý kompaktný liftback, ktorý síce neprináša nič nové, ale dokáže dobre poslúžiť menšej rodine.

Súrodenec Peugeotu 301

Dnes je tu podobne koncipovaný Citroën. Za ušľachtilo znejúcim názvom C-Élysée sa ukrýva kompaktný sedan s mierami 4430 x 1710 x 1470 mm. Rázvor osí kolies dosahuje hodnotu 2650 mm a podľa Francúzov patrí medzi najdlhšie v rámci triedy.

Vizáž čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Citroën, no pohľad na auto z profilu nedokáže utajiť príbuznosť novinky s nedávno predstaveným Peugeotom 301.

Automobilka predpokladá, že najväčší záujem o C-Élysée budú mať zákazníci v strednej a východnej Európe, v severozápadnej Afrike či v Južnej Amerike a tomu bola prispôsobená aj technika. Sedan má preto upravené zavesenie kolies a zvýšenú ochranu spodnej časti karosérie. Výrobca sľubuje vysokú odolnosť auta voči času a veľkému počtu najazdených kilometrov.

Trojvalec ako základ

Z dôrazom na robustnosť bol údajne navrhovaný aj interiér. Obrázky vnútorného priestoru zatiaľ nie sú k dispozícii. Fotografie testovacích prototypov však naznačili, že palubnú dosku C-Élysée zdieľa s Citroënom C4. Posádka si vraj užije dostatok miesta vo všetkých smeroch. Kufor v základnom usporiadaní pojme 506 litrov.

Pre nový Citroën sú určené tri motorizácie - dve zážihové a jedna vznetová. Benzín spaľuje atmosférický trojvalec 1,2 VTi (52 kW/71 k) i štvorvalec 1.6 VTi (84 kW/115 k). Naftu zasa osvedčený turbodiesel 1,6 HDi (68 kW/92 k). Podvozok auta je naladený s dôrazom na komfort a odolnosť.

V predaji do konca roka

O cenách je aktuálne priskoro hovoriť, no automobilka sľubuje, že budú zvlášť nastavované pre jednotlivé trhy tak, aby sa dosiahol dobrý pomer medzi cenou a pridanou hodnotou.

Výbava nemá byť nijako osekaná a môže obsahovať štyri airbagy, ESP, automatickú klimatizáciu, Bluetooth, tempomat alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Novinku budú vyrábať v španielskom Vigu spoločne so sesterským Peugeotom 301. V predaji sa objaví koncom roka, pričom výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Paríži.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 541
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 862
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 154
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 756
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 951
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  2. Martin Borecky: Rakovina
  3. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  4. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  5. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  6. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  7. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  8. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 907
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 596
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 408
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 320
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 358
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 196
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu