• NOVINKY
  • TESTY
  • PRAVIDLÁ
  • GARÁŽ
  • DOPRAVA A NEHODY
  • POHONNÉ LÁTKY
  • Jeseň varuje pred dojazdením pneumatík

    Vydané 9. 9. 2012 o 22:08 Autor: Rastislav Chvála

    Spolu s ročnými obdobiami treba meniť štýl jazdy a prispôsobiť sa podmienkam. Ak máme v pláne doraziť letné plášte pred zimou, platí to dvojnásobne.

    Najväčší rozdiel sa na plášťoch pred koncom životnosti prejavuje hlavne v daždi. Nebezpečný je moment, keď sa práve rozprší a z prachu na ceste sa vytvorí šmykľavá hmota.
    Foto: Daniel Hlinka

    Spolu s ročnými obdobiami treba meniť štýl jazdy a prispôsobiť sa podmienkam. Ak máme v pláne doraziť letné plášte pred zimou, platí to dvojnásobne.

    BRATISLAVA. Krásne babie leto a teplé dni odďaľujú akékoľvek pomyslenie na sychravú a daždivú jeseň. S istotou však aj také počasie príde a s ním ochladenie.

    Tiež je celkom logické, že niektorí motoristi práve počas jesene dojazdia letné pneumatiky na minimum dezénu, aby ich potom dobre využité zlikvidovali. Bolo by nerozumné zbytočne rýchlo a v predstihu nasadiť zimné, nakoľko tie patria do zimy, avšak pri jazde treba brať do úvahy, že letné už túto jeseň budú podstatne horšie ako vlani.

    Držia oveľa horšie

    Posledná fáza životnosti letných pneumatík má svoje skryté riziká práve v daždivom a sychravom počasí. Pneumatiky pomaly strácajú svoje pôvodné vlastnosti, vodiči neprispôsobia svoje myslenie novým podmienkam a zbytočné nehody sú na svete.

    Cesty sú po dlhom období sucha znečistené, zaprášené a mastné. Po napršaní je asfalt extrémne šmykľavý pre dobré pneumatiky, nieto ešte opotrebované.

    Ak máte dezén na zákonnej hranici, nemyslite si, že to zaručí stopercentné vlastnosti, pretože riziko aquaplaningu je niekoľkonásobne vyššie a materiál pneumatiky tiež stratil polovicu pôvodných vlastností.

    Riešenie je v hlave

    Je správne, ekonomicky výhodné a dokonca šetrné k prostrediu, ak pneumatiky využijeme na aute čo najviac a nebudeme zbytočne v predstihu drať zimné. Avšak treba zmeniť štýl jazdy najmä v období, ktoré zákonite po krásnych slnečných dňoch príde.

    V horúcich mesiacoch sme si zvykli jazdiť svižnejšie a veľmi automatizovane. Teraz však treba viac rozmýšľať nad jazdou najmä v daždi, nechávať si väčší priestor na brzdenie aj predbiehanie a narábať s autom plynule.Hoci to vonku tak nevyzerá, jeseň sa blíži a je najvyšší čas prepnúť v hlave na iný opatrnejší režim šoférovania.

    Ďalšie novinky

    BMW predvedie autonómne parkovanie vo viacpodlažnej garáži

    Nový systém využíva štvoricu laserových skenerov. Umožní vozidlu nie len zaparkovať, ale aktívne zabráni nárazu do prekážky kdekoľvek okolo auta.

    Odbočujú z jednosmerky vľavo, no stoja uprostred cesty

    Napriek širokej ceste blokujú odbočujúcich vpravo.

    Hlavné správy

    Z DOMOVA

    Spoplatnený obsahPrezidentovho syna unesú dnes. Film o Kováčovi sa nepodaril

    Hrozili súdne spory a producent tvrdí, že sponzor odstúpil pre obavy z vplyvných ľudí. Teraz začínajú inak.

    KOMENTÁR PETRA MORVAYA

    Spoplatnený obsahPutin udržiaval Rusko v zaostalosti

    Pokles cien ropy bol niečím, na čo sa mala ekonomika už dlhšie pripravovať.

    ROZHOVOR

    Spoplatnený obsahZbrojár Kuracina: Za podporou Kotlebu si stojím

    Majiteľ Grand Power by chcel dostať pištole do slovenskej polície i armády.

    AUTO.SME.SK

    Test: BMW urobilo limitovanú rozlúčku s X6M

    Šoférovali sme jedno zo sto áut, hoci nevieme koľké bolo v poradí.