• NOVINKY
  • TESTY
  • PRAVIDLÁ
  • GARÁŽ
  • DOPRAVA A NEHODY
  • POHONNÉ LÁTKY
  • Jeseň varuje pred dojazdením pneumatík

    Vydané 9. 9. 2012 o 22:08 Autor: Rastislav Chvála

    Spolu s ročnými obdobiami treba meniť štýl jazdy a prispôsobiť sa podmienkam. Ak máme v pláne doraziť letné plášte pred zimou, platí to dvojnásobne.

    Najväčší rozdiel sa na plášťoch pred koncom životnosti prejavuje hlavne v daždi. Nebezpečný je moment, keď sa práve rozprší a z prachu na ceste sa vytvorí šmykľavá hmota.
    Foto: Daniel Hlinka

    Spolu s ročnými obdobiami treba meniť štýl jazdy a prispôsobiť sa podmienkam. Ak máme v pláne doraziť letné plášte pred zimou, platí to dvojnásobne.

    BRATISLAVA. Krásne babie leto a teplé dni odďaľujú akékoľvek pomyslenie na sychravú a daždivú jeseň. S istotou však aj také počasie príde a s ním ochladenie.

    Tiež je celkom logické, že niektorí motoristi práve počas jesene dojazdia letné pneumatiky na minimum dezénu, aby ich potom dobre využité zlikvidovali. Bolo by nerozumné zbytočne rýchlo a v predstihu nasadiť zimné, nakoľko tie patria do zimy, avšak pri jazde treba brať do úvahy, že letné už túto jeseň budú podstatne horšie ako vlani.

    Držia oveľa horšie

    Posledná fáza životnosti letných pneumatík má svoje skryté riziká práve v daždivom a sychravom počasí. Pneumatiky pomaly strácajú svoje pôvodné vlastnosti, vodiči neprispôsobia svoje myslenie novým podmienkam a zbytočné nehody sú na svete.

    Cesty sú po dlhom období sucha znečistené, zaprášené a mastné. Po napršaní je asfalt extrémne šmykľavý pre dobré pneumatiky, nieto ešte opotrebované.

    Ak máte dezén na zákonnej hranici, nemyslite si, že to zaručí stopercentné vlastnosti, pretože riziko aquaplaningu je niekoľkonásobne vyššie a materiál pneumatiky tiež stratil polovicu pôvodných vlastností.

    Riešenie je v hlave

    Je správne, ekonomicky výhodné a dokonca šetrné k prostrediu, ak pneumatiky využijeme na aute čo najviac a nebudeme zbytočne v predstihu drať zimné. Avšak treba zmeniť štýl jazdy najmä v období, ktoré zákonite po krásnych slnečných dňoch príde.

    V horúcich mesiacoch sme si zvykli jazdiť svižnejšie a veľmi automatizovane. Teraz však treba viac rozmýšľať nad jazdou najmä v daždi, nechávať si väčší priestor na brzdenie aj predbiehanie a narábať s autom plynule.Hoci to vonku tak nevyzerá, jeseň sa blíži a je najvyšší čas prepnúť v hlave na iný opatrnejší režim šoférovania.

    Ďalšie novinky

    Keď pneumatiky rozhodujú o úspechu v rely

    Trafiť správnu sadu gúm pre jednotlivé rýchlostné skúšky v rely je hotová alchýmia. V prípade Monte Carla to platí dvojnásobne.

    Ostrý bavorský hatchback M135i je krajší a výkonnejší

    Najmenšie "emkové" BMW je stále dostupné aj s manuálnou prevodovkou. Pohon xDrive je však kombinovaný len s osemstupňovým automatom.

    Hlavné správy

    KOMENTARE.SME.SK

    Spoplatnený obsahSekretárkam netreba diplomy

    Študenti, ktorí študujú na Slovensku, tak či tak na Slovensku aj ostanú pracovať. To je realita.

    KOMENTÁR TOMA NICHOLSONA

    Spoplatnený obsahPlatiť či neplatiť výkupné?

    Islamskému štátu klesajú príjmy z ropy, snaží sa ich doplniť aj výkupným za unesených novinárov.

    Z DOMOVA

    Spoplatnený obsahŽena, žena a tri dcéry. Aj ženská rodina je základ štátu (čítanie+)

    Ľubica a Katka majú tri deti, ich vzťah ani deti zákon nechráni.

    KOMENTÁR DAMASA GRUSKA

    Spoplatnený obsahOmyl pána ministra Draxlera

    Trh vysokoškolského vzdelávania je presýtený, žiaľ, nekvalitnými školami.