• NOVINKY
  • TESTY
  • PRAVIDLÁ
  • GARÁŽ
  • DOPRAVA A NEHODY
  • POHONNÉ LÁTKY
  • Jeseň varuje pred dojazdením pneumatík

    Vydané 9. 9. 2012 o 22:08 Autor: Rastislav Chvála

    Spolu s ročnými obdobiami treba meniť štýl jazdy a prispôsobiť sa podmienkam. Ak máme v pláne doraziť letné plášte pred zimou, platí to dvojnásobne.

    Najväčší rozdiel sa na plášťoch pred koncom životnosti prejavuje hlavne v daždi. Nebezpečný je moment, keď sa práve rozprší a z prachu na ceste sa vytvorí šmykľavá hmota.
    Foto: Daniel Hlinka

    Spolu s ročnými obdobiami treba meniť štýl jazdy a prispôsobiť sa podmienkam. Ak máme v pláne doraziť letné plášte pred zimou, platí to dvojnásobne.

    BRATISLAVA. Krásne babie leto a teplé dni odďaľujú akékoľvek pomyslenie na sychravú a daždivú jeseň. S istotou však aj také počasie príde a s ním ochladenie.

    Tiež je celkom logické, že niektorí motoristi práve počas jesene dojazdia letné pneumatiky na minimum dezénu, aby ich potom dobre využité zlikvidovali. Bolo by nerozumné zbytočne rýchlo a v predstihu nasadiť zimné, nakoľko tie patria do zimy, avšak pri jazde treba brať do úvahy, že letné už túto jeseň budú podstatne horšie ako vlani.

    Držia oveľa horšie

    Posledná fáza životnosti letných pneumatík má svoje skryté riziká práve v daždivom a sychravom počasí. Pneumatiky pomaly strácajú svoje pôvodné vlastnosti, vodiči neprispôsobia svoje myslenie novým podmienkam a zbytočné nehody sú na svete.

    Cesty sú po dlhom období sucha znečistené, zaprášené a mastné. Po napršaní je asfalt extrémne šmykľavý pre dobré pneumatiky, nieto ešte opotrebované.

    Ak máte dezén na zákonnej hranici, nemyslite si, že to zaručí stopercentné vlastnosti, pretože riziko aquaplaningu je niekoľkonásobne vyššie a materiál pneumatiky tiež stratil polovicu pôvodných vlastností.

    Riešenie je v hlave

    Je správne, ekonomicky výhodné a dokonca šetrné k prostrediu, ak pneumatiky využijeme na aute čo najviac a nebudeme zbytočne v predstihu drať zimné. Avšak treba zmeniť štýl jazdy najmä v období, ktoré zákonite po krásnych slnečných dňoch príde.

    V horúcich mesiacoch sme si zvykli jazdiť svižnejšie a veľmi automatizovane. Teraz však treba viac rozmýšľať nad jazdou najmä v daždi, nechávať si väčší priestor na brzdenie aj predbiehanie a narábať s autom plynule.Hoci to vonku tak nevyzerá, jeseň sa blíži a je najvyšší čas prepnúť v hlave na iný opatrnejší režim šoférovania.

    Ďalšie novinky

    Marek a Trabanty odišli do Austrálie

    Prešli Južnú Ameriku a teraz zamierili do Austrálie a juhovýchodnej Ázie. Okrem fotografií a videa z "nalodenia" techniky pridávame porovnávací test Jawy Pionier a Hondy AfricaTwin.

    Dizajn nového Porsche Boxster Spyder odkazuje na vozidlá minulosti

    Porsche predstavilo najľahšie a najvýkonnejšie auto spomedzi Boxsterov.

    Hlavné správy

    ZAHRANIČIE

    Spoplatnený obsahPoľský kandidát na prezidenta straší Slovenskom

    Konzervatívci z PiS nechceli dráždiť radikálnym lídrom, do volieb nominovali umiernenejšieho europoslanca.

    AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

    Spoplatnený obsahOligarchovia ovládajú Slovensko, žijeme vo feudalizme

    Učitelia a zdravotné sestry musia mať pri čítaní správ o tom, koľko peňazí zmizlo, depresívne stavy.

    PÍŠE LUCIA ŽITŇANSKÁ

    Spoplatnený obsahAko vieme, že idú voľby? Počúvame o právnom štáte

    Slovensko ako právny štát je aj po ďalších troch rokoch vlády Roberta Fica ďaleko od reality.

    TECH.SME.SK

    Vytvorili mapu ľudského tela, pomohol Google

    Je ako satelitná snímka Zeme, ktorá mapuje ľudské telo až na úroveň buniek.