Asistent hnutia OĽaNO, Matúš Kollár, tiež informoval, že pravidlo by malo platiť aj pre majiteľov či vlastníkov lesných pozemkov. Zmenu sa pokúsili zapracovať do vládnej novely zákona o poľovníctve.
O definitívnom osude návrhu rozhodne až plénum na marcovej schôdzi NR SR.
Vládna novela podľa poslancov povoľuje nielen to, aby vlastníci mohli v lese jazdiť. Umožňuje im aj súhlasiť s jazdou iných osôb.
Chcú zabrániť štvorkolkám a motorkám jazdiť v lese bez účelu
"V posledných rokoch pribudla k lesným škodcom novodobá pliaga v podobe terénnych áut, motorových štvorkoliek, snežných skútrov a podobných smrdiacich a zavýjajúcich mechanizmov, ktoré sa v podstate nekontrolovateľne preháňajú lesnými terénmi," konštatoval Mičovský. Zároveň dodal, že novela zákona o poľovníctve má zvláštnu ambíciu túto skutočnosť podporiť.
To, že tento postoj je neudržateľný, si podľa poslancov OĽaNO zrejme uvedomili aj vládni poslanci, ktorí na výbore podporili opozičný návrh. Ten majiteľom lesných pozemkov a užívateľom lesných revírov umožňuje dopravné prostriedky využívať len v nevyhnutnom prípade, a to pri hospodárskej činnosti.
Ten, kto v lese nemá vlastnícke práva, nebude v ňom môcť jazdiť vôbec
Iné osoby nebudú môcť po lese jazdiť vôbec. "Tento druhý potenciálny úspech možno pripísať aj tomu, že vládny Smer-SD už v minulosti zablokoval súhlas na jazdenie po lese na koni či na bicykli s argumentáciou, že by sa tak porušovalo lesné prostredie. Nuž, vo svetle takéhoto postoja sa štvorkolky v lesoch naozaj obhajujú len veľmi ťažko,“ dodal Mičovský.
Doteraz mohli na lesných pozemkoch jazdiť len vlastníci pozemkov, užívatelia pozemkov či orgány štátnej správy, keď kontrolovali okolie. Podľa vládneho návrhu však mohli dať povolenie aj tretím osobám, čo môže priniesť do lesov omnoho viac áut či motoriek.
"Praktické skúsenosti ukazujú, že nie každá takáto jazda vlastníka alebo užívateľa sa automaticky považuje za súčasť bežného obhospodarovania pozemkov alebo užívania poľovného revíru. Je predsa rozdiel, ak terénne auto odváža z lesa ulovenú zver a ak napríklad štvorkolka prejde po tej istej trase počas dňa desaťkrát bez zrejmého účelu,“ dodali vo svojom pozmeňujúcom návrhu poslanci hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) Ján Mičovský a Martin Fecko.