SME
reklama

Citroën C4 Picasso: priestor a technológia na jednom mieste

Automobilka pripravila veľkopriestorové vozidlo nabité modernými technológiami.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Po relatívne dlhom oficiálnom zdržovaní predstavila francúzska automobilka Citroën svoj nový rodinný model C4 Picasso, ktorý sa vo Francúzsku začal predávať už tento mesiac. Moderný automobil preberá niektoré riešenie z konceptu Technospace.

Dizajnéri dopriali vozidlu voči predchádzajúcej generácii kratšie previsy, znížili umiestenie motora a podlahy a zväčšili rozchod kolies (2 750 mm). Predná časť sa nesie v duchu nového dizajnového jazyka značky Citroën.

Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety.

Zadné svetlá sú inšpirované štúdiami Tubik, Survolt a Revolte a s pomocou LED technológie vytvárajú futuristický 3D efekt. Nový vzhľad získal zadok aj vďaka veku batožinového priestoru, ktoré opticky zväčšuje šírku zadnej časti.

Panoramatické sklo v sérii

Automobilka chcela pripraviť vozidlo s extrémnym vnútorným priestorom a posilnila ho sériovo montovaným panoramatickým čelným sklom a veľkou presklenou strechou.

Na asymetricky tvarovanej palubnej doske sa nachádza viacero farieb a materiálov. Vodičovej strane dominuje čierne prevedenie, strana spolujazdca je svetlejšia. Celok dopĺňajú matné chrómové, alebo lesklé prvky.

Poťahy dvojice predných sedadiel dostali grafický motív pripomínajúci kreslo. Nový Citroën C4 Picasso môže disponovať aj poťahom z kože Nappa vo svetlom vyhotovení.

C4 Picasso prichádza s plne digitálnym ovládacím rozhraním. Prostredníctvom menšej, 7-palcovej obrazovky vodič ovláda dvojzónovú klimatizáciu, navigáciu, audio, telefón, asistenčné systémy alebo doplnkové služby. Širokouhlá 12-palcová HD obrazovka zobrazuje informácie spojené s jazdou a vodič si ju môže upraviť podľa svojich potrieb.

Kamery okolo celého auta

Okrem bežne využívaných funkcií ako bezkľúčový prístup a štartovanie, elektricky ovládané veko batožinového priestoru či parkovacia kamera, Citroën C4 Picasso ponúkne aj systém Vision 360. Ten prostredníctvom štyroch kamier umiestnených po obvode vozidla zobrazí vozidlo z vtáčej perspektívy, pohľad iba za vozidlom alebo panoramatický výhľad pred vozidlom.

Automobilu nemusí chýbať ani parkovací asistent schopný zaparkovať priečne i pozdĺžne, aktívny tempomat s radarom, automatické diaľkové svetlá, monitorovanie mŕtveho uhla vozidla alebo systém na automatické volanie záchrannej služby.

Interiér sa snaží osloviť aj praktickým sklápaním sedadiel. Sedadlo predného spolujazdca je sklopné do roviny a vytvorí tak priestor na prepravu predmetov s dĺžkou až do 2,5 metra.

V druhom rade sa nachádza trojica samostatných rovnako širokých sedadiel s možnosťou sklápania do roviny, nastavovania sklonu operadla a pozdĺžneho posúvania.

Podstatnou informáciou je aj ponuka batožinového priestoru, ktorá sa podľa merania VDA dostáva na úroveň 537 litrov (do 630 litrov v prípade, ak sú sedadlá druhého radu posunuté dopredu).

V modeloch vybavených automatickou prevodovkou bude medzi prednými sedadlami k dispozícii vyberateľná schránka, ktorá bude využiteľná aj na prenášanie osobných vecí.

Schudol a dostal úspornejšie motory

Nový Citroën C4 Picasso je oproti svojmu predchodcovi o 140 kg ľahší. Na novej podvozkovej platforme EMP2 ušetrila automobilka 70 kg, a to najmä využitím hliníka a ocele s veľmi vysokou mierou pevnosti, ako aj vekom batožinového priestoru z kompozitov.

Nový automobil bude poháňať paleta, na spotrebu optimalizovaných, motorov. Produkciou emisií pod 100 g CO2 na jeden kilometer by sa rád pochválil motor e-HDi 90 Airdream, spojený s novou generáciou 6-stupňovej robotizovanej prevodovky. V danej kategórii je priemerná papierová spotreba 3,8 l/100 km skutočne nízka. Uvidíme aká bude realita.

Všetky naftové motory sú vybavené technológiou Stop & Start (okrem HDi 90 BVM).

Nový Citroën C4 Picasso bude prvým modelom značky, ktorý dostane motor BlueHDi, zodpovedajúci norme Euro 6: BlueHDi 150 so 110 g CO2/km využíva modul SCR (proces redukcie emisií prostredníctvom selektívnej katalytickej redukcie), technológiu, ktorá účinne odstraňuje zlúčeniny NOx (- 90 %) a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2.

Šesťstupňová manuálna prevodovka je dodávaná so všetkými naftovými motormi (okrem HDi 90). Okrem toho je v ponuke 6-stupňová robotizovaná prevodovka: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), ktorá spolupracuje s motormi motormi e-HDi 90 a e-HDi 115.

Spomenuté prevodovky, od prvého polroku 2014, doplní aj 6-rýchlostná automatická prevodovka.

Veríme, že model C4 Picasso, dostupný s 1,6-litrovým benzínovým motorom s výkonom 88 kW (120 k) v cene od 16 990 eur, vyskúšame aj v reálnom teste na našich cestách a tlačové informácie doplníme o vlastné skúsenosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 558
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 430
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 913
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 266
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 102
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 845
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 763
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 085
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 863
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 453
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu