SME
reklama

Mazda predstavila atletickú a modernú trojku

Mazda 3 prichádza s nový interiérom, pevnejšou karosériou a zástupom elektronických pomocníkov.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Cieľom Mazdy bolo vyrábať autá plné emócií. Počas rokov spoločnosť stavala na tradícii športových modelov ako Cosmo Sport, RX-7 a MX-5. S prvou generáciou modelu Mazda6 v roku 2002 prišiel do modelového radu nový vzhľad.

Dizajnová téma „KODO – Duša pohybu“ má byť ďalšou evolúciou dizajnového smeru. Ako prvá bola v roku 2010 predstavená Mazda Shinari, koncepčná štúdia štvordverového kupé. O rok neskôr nasledoval koncept crossoveru Mazda Minagi, z ktorého sa v roku 2012 stala sériovo vyrábaná Mazda CX-5.

Mazda6 nadviazala na nový štýl a na trh bola uvedené začiatkom tohto roka. Teraz automobilka prispôsobila dizajn Kodo proporciám športového kompaktného hatchbacku.

Výrazné dizajnové prvky dožičili novej Mazde 3 nižší a širší postoj a výrazne klinovitý profil. Predĺžený rázvor náprav v kombinácii so skrátenými prevismi zatraktívňujú exteriér vozidla.

Dve zóny v interiéri

Mazda v modeli Mazda3 predstavuje nový interiér, ktorý rozdeľuje kabínu do dvoch zón vymedzených stredovou konzolou: kokpit na strane vodiča a „pokojné prostredie pre spolujazdca.“

Displej Active Driving Display premieta najdôležitejšie prevádzkové informácie do zorného poľa vodiča, ktorý bude sedieť na novo navrhnutých sedadlách.

Praktickú stránku auta doplní batožinový priestor s objemom 350 litrov v základnej konfigurácii a odkladacie priestory v priamom dosahu vodiča.

Informácie súvisiace s komunikáciou a zábavou môžu byť zobrazované na sedempalcovej dotykovej obrazovke v hornej časti palubnej dosky. Multimediálny systém podporuje Bluetooth, je možné cez neho napísať e-mail, poslať SMS a ponúka aj navigačné služby. Pripojenie na internet doplní internetové rádiá, audioknihy ale aj spojenie so sociálnymi sieťami.

Systém stop-štart bude dodávaný sériovo

V ponuke sú tri zážihové motorizácie: nový Skyactiv-G 1,5 l s výkonom 74 kW (100 k) a dva varianty Skyactiv-G 2,0 l. Slabší ponúkne 88 kW (120 k) a 210 Nm krútiaceho momentu. Alternovať mu bude silnejší, 121 kW (165 k) agregát s rovnakým krútiacim momentom.

Nová Mazda3 zatiaľ dostane len jediný naftový agregát a to 2,2-ltriový motor Skyactiv-D. Radový štvorvalec s extrémnym kompresný pomerom 14:1 a výkonom 110 kW (150 k) disponuje 380 Nm krútiaceho momentu. Vynovený motor spĺňa emisné normy Euro 6.

Automobilka Mazda pripravila pre svoj nový hatchback manuálnu prevodovku so šiestimi stupňami, ktorú dopĺňa automatické prevodové ústrojenstvo s rovnakým počtom stupňov. Prevodovky sú vyrábané v štandardnom (do 270 Nm) a zosilnenom (do 460 Nm) prevedení.

Ponuka elektronických pomocníkov nezaostáva

Zvýšeným podielom vysokopevnostných ocelí v karosérii a ďalších konštrukčných prvkoch, Mazda zvýšila pevnosť karosérie údajne až o 30 %.

Znížený by mal byť aerodynamický odpor, k čomu prispieva napríklad aj aktívna maska chladiča. Tá uzavrie spodnú časť prívodu vzduchu k chladiču, keď motor nevyžaduje plný chladiaci výkon

Nová Mazda3 kombinuje arzenál najmodernejších systémov aktívnej bezpečnosti (Detektor bezpečnej vzdialenosti, Systém preventívneho brzdenia, Adaptívny tempomat, Systém upozornenia na neúmyselné opustenie jazdného pruhu, Systém monitorovania mŕtvych uhlov, Ukazovateľ bezpečnej vzdialenosti, Adaptívne svetlomety atď.), s koncepciou pasívnej bezpečnosti a predpokladá, že rovnako ako doterajšie modely Skyactiv aj nová Mazda3 získa maximálny možný počet hviezdičiek v hodnotení Euro NCAP.

Technické parametre

Vonkajšie rozmery a hmotnosť
Celková dĺžka mm 4465
Celková šírka mm 1795
Celková šírka vrátane zrkadiel mm 2053
Celková výška bez strešnej antény mm 1450
Rázvor náprav mm 2700
Svetlá výška mm 155
Prevádzková hmotnosť vrátane vodiča kg 1265 – 1405
Batožinový priestor
Objem po krycie plato so vztýčenými zadnými sedadlami (VDA)** l 350
Objem po strechu so sklopenými zadnými sedadlami (VDA)** l 1250

Dynamické parametre a hmotnosť

 

 

SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0
Standard Power
SKYACTIV-G 2.0
High Power
s i-ELOOP
SKYACTIV-D 2.2

Prevodovka   6MT 6MT 6AT 6MT 6MT 6AT
Jazdné výkony              
Najvyššia rýchlosť km/h 182 195 194 210 210 201
Akcelerácia 0-100 km/h s 10,8 8,9 10,4 8,2 8,1 9,7
             
Emisná trieda   Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 6 Euro 6
Hmotnosti              
Najnižšia pohotovostná hmotnosť (bez vodiča) kg 1190 1205 1240 1220 1320 1330
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 091
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 540
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 138
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 747
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 981
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  2. Martin Borecky: Rakovina
  3. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  4. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  5. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  6. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  7. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  8. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 897
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 588
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 407
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 319
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 417
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 358
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 192
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu