India je v súčasnosti veľkým trhom a producentom malých áut. Úroveň ich bezpečnosti je však dvadsať rokov za súčasným "päťhviezdičkovým" štandardom.
Najpopulárnejšie modely na indickom trhu nezískali v nárazovom teste pri rýchlosti 64 kilometrov ani jednu hviezdičku, pretože im chýbali airbagy. Testované autá boli v základnej výbave.
Skúšobňa Global NCAP otestovala najpredávanejšie Suzuki-Maruti Alto 800, a aj vozidlá Tata Nano, Ford Figo (Fiesta), Hyundai i10 a Volkswagen Polo.
Predaj týchto modelov sa podieľa 20 percentami na celkovom predaji nových áut v Indii.
Niekedy ani airbag nepomôže
Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano a Hyundai i10 určené pre indický trh však majú také bezpečnostné nedostatky, že ani inštalácia airbagov by efektívne neznížila riziko ťažkého zranenia.
V prípade modelov Ford Figo a Volkswagen Polo by airbagy výrazne zlepšili bezpečnosť pasažierov sediacich vpredu.
Zhodou okolností, Volkswagen v čase testovania doplnil do základnej výbavy modelu Polo určeného pre indický trh dva airbagy.
Ani detské sedačky nepasujú
Global NCAP osobitne hodnotila ochranu detí. Keďže jediným bezpečným spôsobom prepravy detí autom je preprava v riadne upevnenej detskej sedačke, kontrole podlieha aj kompatibilita auta s detskými autosedačkami.
Kontrolóri zistili, že výrobcom odporúčané detské autosedačky často nie sú kompatibilné so systémom bezpečnostných pásov vo vozidle.
V prípade Tata Nano sa na zadných sedadlách nenachádzajú trojbodové bezpečnostné pásy a neexistuje spôsob uchytenia detskej sedačky.
Spoločnosť Global NCAP vykonala aj základný test čelného nárazu v rýchlosti 56 km/h. S výnimkou Pola s dvomi airbagmi a Fordu Figo žiadny model neprešiel testom.
Suzuki-Maruti Alto 800
Najmenšie Suzuki ostalo po teste čelného nárazu v rýchlosti 64 km/h bez hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov.
Klietka karosérie vozidla je hodnotená ako nestabilná. Náraz predstavuje zvýšené riziko život ohrozujúcich zranení a Suzuki je nevhodné pre inštaláciu airbagov.
Vďaka použitiu detskej autosedačky odporučenej výrobcom Suzuki-Maruti Alto 800 získalo dve hviezdičky za ochranu detí.
Malé vozidlo neprešlo ani testom minimálneho bezpečnostného štandardu, ktorý predstavuje čelný náraz v rýchlosti 56 km/h.
Hyundai i10
Rovnaký výsledok s nula hviezdičkami a nestabilnou konštrukciou karosérie získal Hyundai i10.
Pridelili mu aspoň jednu hviezdičku za ochranu detí v autosedačke, aj to s poznámkou, že figurína trojročného dieťaťa vykazovala vysoké riziko vážneho zranenia.
Ani Hyundai i10 neprešiel testom minimálneho bezpečnostného štandardu (čelný náraz v rýchlosti 56 km/h).
Ford Figo
Indická verzia modelu Fiesta minulej generácie má nula hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov v teste čelného nárazu pri rýchlosti 64 km/h.
Konštrukcia vozidla je stabilná, ale pasažieri vo Forde bez airbagov absorbujú veľké množstvo energie.
Vďaka použitiu detskej autosedačky odporučenej Fordom získalo Figo dve hviezdičky za ochranu detí.
Ford Figo aspoň prešiel testom minimálneho bezpečnostného štandardu v rýchlosti 56 km/h. Počas nárazu nedošlo k priamemu kontaktu hlavy šoféra a volantu.
Volkswagen Polo
Ak Volkswagenu Polo chýbajú airbagy, figuríny zaznamenajú vyššie riziko život ohrozujúceho zranenia a nepomáha ani stabilná konštrukcia karosérie.
Polo sa v čase testovania v Indii predávalo aj bez airbagov. Dnes sú dva predné airbagy minimálnou výbavou.
Vo verzii s dvomi prednými airbagmi získalo Polo štyri hviezdičky. Airbagy výrazne zlepšujú ochranu hlavy a krku šoféra so spolujazdcom.
Pri použití sedačky pre deti odporučenej Volkswagenom získalo Polo tri hviezdičky za ochranu detí.
Volkswagen zvládol test minimálneho bezpečnostného štandardu len vo verzii vybavenej airbagmi.