SME
reklama

Nová Toyota Aygo mení farby ako chameleón

Druhá generácia Toyoty Aygo prispôsobí vzhľad vkusu študenta, ženy v strednom veku aj dôchodcu.

(Zdroj: autor)

Fotoateliér na okraji Bruselu sme navštívili ešte pred autosalónom v Ženeve. Automobilka tam pripravovala fotografie pre potreby autosalónu.

Embargo na to, čo sme videli počas fotografovania, uvoľnili až teraz, v čase ženevskej premiéry modelu Toyota Aygo. Súrodenecké modely Citroen C1 a Peugeot 108 už kolujú po internete pomerne dlho.

Pri prvom pohľade na predprodukčný model sme ostali v nemom úžase. Naše pocity boli minimálne zmiešané. Červený model s bielym X v maske a ďalšími bielymi doplnkami na nás pôsobil ako päsť na oko.

Po krátkej prezentácii a zhliadnutí vozidiel v iných farebných kombináciách nepríjemný pocit postupne mizol.

Farby menia dizajn

Farebné variácie majú obrovský vplyv na vnímanie dizajnu, ktorý môžete vnímať od čudného mixu, cez konzervatívnu šedú myšku až po mladistvý vzhľad.

Hoci sa tvar vozidla nemení, rôzne farebné kombinácie vytiahnu do popredia iné časti dizajnu a menia pohľad na auto.

Nová generácia Toyoty Aygo je primárne určená pre mladú „hravú“ generáciu a pre ženy.

Vďaka výberu správnych farieb sa do cieľovej skupiny zmestia trebárs aj ľudia v dôchodkovom veku so zmyslom pre konzervatívny dizajn.

Konštrukciu podriadili odlíšeniu

Aygo kladie dôraz na individualitu každého užívateľa a je prispôsobené na prípravu množstva farebných kombinácii interiéru aj exteriéru.

Auto nebolo navrhnuté ako celok, ale pre lepšiu možnosť odlíšenia sa v Toyote vymysleli vymeniteľné časti, ktoré spojili do jedného celku.

Tým automobilka dosiahla jednoduchú montáž prvkov rôznych farieb, čo znižuje náklady pri výrobe množstva verzií, ktoré Aygo ponúka.

Ich montáž je podľa výrobcu tak nenáročná, že nie je problém zmeniť vzhľad už predaného auta.

Vyvstáva otázka, či ľahko vymeniteľné časti exteriéru a interiéru dobre lícujú, nerezonujú, pripadne neodpadnú pri prejazde nerovností. Túto našu pripomienku pracovnici japonskej automobilky rázne zamietli.

Vytvorte si vlastné Aygo

V priebehu krátkeho času zverejní Toyota na svojich stránkach nový konfigurátor, na ktorom si každý môže vytvoriť Aygo podľa vlastných predstáv.

Počet farebných kombinácii bude podľa všetkého obmedzený a nie všetko, čo si naprogramujete, vám aj skutočné vyrobia.

Dôvod je zrejmý. Keby ste na ceste stretli nami vytvorené lentilkovo modré auto v kombinácii s oranžovými športovými doplnkami, to by asi imidžu značky vo vašich očiach (nech je akýkoľvek zlý, čí dobrý) neprospelo.

S Citroenom a Peugeotom majú spoločné dvere

Okrem snahy o zakomponovanie nových prvkov sa konštruktéri zamerali aj na zachovanie toho dobrého, čo mala prvá generácia. Pre mestský charakter a agilitu auta narástla dĺžka len veľmi málo.

Dizajnu dominuje písmeno X, ktoré nájdeme v prednej maske a pokračuje pásom pod oknami až do zadného nárazníka. Jeho viditeľnosť, či neviditeľnosť je daná zvolenou kombináciou farieb.

V rozhovore s hlavným dizajnérom Ayga Nobuo Nakamura sme sa dozvedeli, že z hľadiska vzhľadu spájajú Toyotu so sesterskými modelmi C1 a Peugeot 108 iba predné dvere a tvar čelného skla.

Na vývoji exteriéru sa podieľali štyria až piati dizajnéri, rovnaký počet mal na starosti interiér.

Dostane vylepšený motor

Toyota dopriala trojvalcovému motoru s objemom 998 cm3 viac vylepšení. Spaľovací priestor je lepšie chladený a silné vírenie vzduchu v nasávacom kanáli zaisťuje lepšie premiešanie paliva so vzduchom vo valci.

Kompresný pomer zvýšili na 11,5:1 a hmotnosť pohonnej jednotky sa znížila použitím hlavy valcov s integrovaným zberným výfukovým potrubím.

Vďaka rozvodovej reťazi s nízkym trením a s automatickým napínačom došlo k zníženiu trecích strát. Aygo s litrovým motorom spotrebuje 4,1 litra benzínu na sto kilometrov.

Vo verzii Eco, ktorá má predĺžený štvrtý a piaty prevodový stupeň spotreba podľa výrobcu klesne na 3,9 l/100km.

Agregát s výkonom 51 kW dosiahne maximálny krútiaci moment 95 Nm pri 4300 otáčkach za minútu. Od 2000 otáčok za minútu má šofér Ayga k dispozícii krútiaci moment veľkosti 85 Nm.

Písmeno X dominuje dizajnu malej Toyoty a nájdete ho zakomponované aj v prednej maske.
Nami vytvorené Aygo v počítačovom konfigurátore by svojim vzhľadom asi v očiach verejnosti nezabodovalo.
Na Aygu môžte zmeniť aj taký detail, akým je farba stredovej krytky na disku.
Rovnako ako v prípade prvej generácie je celé veko batožinového priestoru zo skla.
Zvolením správnej kombinácie farieb získa Aygo konzervatívny dizajn.
Toyota chce zaujať mladú generáciu zábavou a "pripojením".
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 490
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 998
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 611
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 494
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 006
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 366
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny tajomník NATO Jens Stoltenberg (vpredu v strede), švédsky premiér Ulf Kristersson (vpredu vpravo) a švédska korunná princezná Viktória (vpredu vľavo) pózujú pri príležitosti pristúpenia Švédska do NATO.

Uplynulo 20 rokov od vstupu Slovenska do NATO.


a 1 ďalší
Medveď hnedý.

Stratené dokumenty hovorili o zastrelení medvedice s hmotnosťou 67,9 kg.


Michal Wiezik
Ekológ a ochranár Erik Baláž.

Pochybuje, že odstrelili medveďa z Liptovského Mikuláša.


Juraj Slafkovský oslavuje gól.

Zaznamenal svoj 41. bod v sezóne.


TASR a 1 ďalší
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 750
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 471
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 373
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 293
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 223
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 030
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu