Audi sa rozmerovo takmer nezmenilo a nová generácia je približne rovnako dlhá. Rázvor narástol o 37 mm čím sa pri takmer identickej dĺžke 4180 mm logicky skrátili previsy karosérie.
Použitím rôznych materiálov na výrobu rôznych časti karosérie znížil nemecký výrobca hmotnosť vozidla. Vo verzii s motorom 2.0 TFSI je hmotnosť 1230 kg, čo je o 50 kg menej v porovnaní s predchádzajúcim modelom.
Svetlá sa natáčajú už pred zákrutou
Novinka má širšiu masku chladiča a otvory na nasávanie vzduchu v nárazníku odvádzajú jeho časť z prednej časti karosérie na jeho boky.
Dve veľké kruhové koncovky výfuku zapustené v zadnom nárazníku odkazujú na prvú generáciu. V prípade modelu TTS má Audi štyri oválne koncovky výfuku.
Štandardom sú bi-xenónové reflektory Xenon plus. Audi namontuje za príplatok svetlá z LED diód a ako druhú alternatívu ponúka inovatívne reflektory Matrix LED s dvanástimi LED diódami. Matrix LED natáčajú kužeľ svetla prediktívne, už pred otočením volantu a na základe informácii z navigačného systému.
Pri rýchlosti 120 km/h sa vysunie zadný spojler, čím dôjde k zníženiu aerodynamického odporu a zvýšeniu prítlaku zadnej nápravy.
K dispozícii je aj príplatkový športový dizajn S line Exterieurpaket. Jeho súčasťou je okrem dizajnových zmien aj o desať milimetrov znížený športový podvozok.
Predbežná spotreba berie dych
Na pohon slúži benzínový TFSI a turbodieselový motor. Oba majú v štandarde Štart-Stop systém.
Dvojlitrový naftový agregát s pohonom predných kolies je montovaný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a dosahuje výkon 135 kW a maximálny krútiaci moment 380 Nm.
Pohonná jednotka si pod kapotou športového kupé priemere vypýta len 4,2 l/100 km.
Treba podotknúť, že papierovo optimistická spotreba je aj podľa automobilky iba predbežným údajom, rovnako ako uvádzané jazdné výkony jednotlivých motorov.
Benzínový motor 2.0 TFSIponúkajú v dvoch verziách s výkonom 169 kW a 228 kW.
Silnejšie naladená modifikácia je určená pre Audi TTS, ktoré s ním zrýchli z pokoja na 100km/h za 4,7 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Pohon oboch náprav nemôže u Audi chýbať
V prípade verzií s pohonom quattro má Audi TT permanentne poháňané obe nápravy.
V spoločnej skrini so zadným diferenciálom umiestnená elektrohydraulicky ovládaná multilamelová spojka rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu na základe výsgtupu z novo vyvinutého softvéru.
Ten má tri nastaviteľné módy pre rozdelenie krútiaceho momentu - auto, dynamic a efficiency.