Nissan umiestnil na trh model Juke pred troma rokmi. Prvé reakcie verejnosti boli veľmi odlišné. No za necelých 40 mesiacov predala japonská značka približne 420 000 vozidiel.
Juke mal ohlas najmä v mestách západnej Európy.
Na autosalóne v Ženeve predstavil Nissan nový Juke. Zachoval mu proporcie i základné tvary predošlej generácie.
Zmeny sú skôr štylistické no kufor väčší
Vpredu boli prepracované horné svetlomety. Teraz obsahujú diódy LED s dvojakou intenzitou na denné svietenie, zatiaľ čo hlavné svetlomety majú xenónové výbojky a nové kryty šošoviek.
Vonkajšie spätné zrkadlá doplnili o pásik so smerovými ukazovateľmi s technológiou LED a voliteľne aj o kamery panoramatického kamerového parkovacieho systému.
Zadný nárazník získal výraznejší tvar, aby vraj lepšie ladil s novými koncovými svetlami v tvare bumerangu s technológiou LED.
Na výber bude desať farieb karosérie. Zásahy do exteriéru končí nová ponuka kolies.
Zmien sa dočkal aj tvar batožinového priestoru v modeloch s pohonom predných kolies. Jeho objem konštruktéri zväčšili na 354 litrov.
Interiér môže byť veselý alebo technický
Interiérové motívy výrobcovia áut zvyčajne ladia do sivých odtieňov. Vozidlo potom pôsobí technickým dojmom.
Balíčky na prispôsobenie interiéru môžu v novom Nissane Juke obsahovať stredovú konzolu, vložky dverí a ďalšie interiérové prvky v červenej, bielej, čiernej alebo aj v žltej farbe.
Podľa modelu sú k dispozícii dva typy čalúnení sedadiel, Comfort a Sport, ktoré sú v najvyšších verziách v koži.
Do štandardnej výbavy všetkých modelov patria svetlomety s diódami LED na denné svietenie, rádio s CD a vstupom vonkajšieho zdroja, ukazovateľ rýchlostného stupňa pre efektívnejší štýl jazdy a monitor tlaku v pneumatikách.
Základom systému NissanConnect je 5,8 palcová dotyková obrazovka. Systém satelitnej navigácie zahŕňa služby Google.
Po prepnutí do režimu informácií a zábavy funguje obrazovka ako monitor panoramatického kamerového parkovacieho systému, ktorý poskytuje 360° prehľad okolia vozidla z „vtáčej" perspektívy.
Systém kamier AVM spoločne so senzormi, radarom a ďalšími vyspelými technológiami, kontrolujú vybočenie z jazdného pruhu, sledujú mŕtvy uhol a monitorujú pohybujúce sa objekty za vozidlom.
Novinkou je 1,2-litrový benzínový motor
Nový Nissan Juke ponúka tri motory s tým, že dva zážihové varianty sú zmenené. Jeden motor je nový a druhý prepracovaný.
Existujúci vznetový motor 1.5 dCi s výkonom 110 k (81 kW) zostáva bez zmien.
Zážihový 1,2-litrový motor DIG-T vyvinutý v rámci aliancie nahradí existujúcu 1,6-litrovú jednotku. Je prepĺňaný turbom, s priamym vstrekovaním paliva, produkuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 190 Nm.
Nissan sľubuje, že motor prepĺňaný motor so zdvihovým objemom 1197 cm3 si vystačí v priemere s 5,5 litrami paliva na 100 km jazdy.
Prepracovaná bola aj zážihová jednotka 1.6 DIG-T. Spĺňa emisnú normu Euro 6 a vyprodukuje 140 kW (190 k).
Okrem šesťrýchlostnej manuálnej prevodovky je nový Juke DIG-T 4WD voliteľne k dispozícii aj s novou prevodovkou M-CVT s plynule meniteľným prevodovým pomerom.
zdroj: Nissan