SME
reklama

BMW začína vyrábať úsporný športiak i8

Nový plug-in hybrid BMW i8 príde onedlho a automobilka udáva aj reálnu spotrebu.

(Zdroj: BMW)

Keď BMW v roku 2011 oznámilo otvorenie novej divízie BMW i, začali byť sľuby o výrobe ekologického športového automobilu reálne.

Popri kompaktnom elektromobile i3 však športový plug-in hybrid i8 vyzeral ako vzdialená budúcnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozbiehajú vypredanú výrobu

Teraz, keď BMW dokončilo vývoj a spúšťa v Lipsku výrobu modelu i8, naberajú sľuby reálne kontúry.

Oproti predsériovému prototypu z minuloročného autosalónu vo Frankfurte vývojári poopravili niektoré detaily a tým pádom aj samotné parametre auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prví zákazníci môžu teraz potvrdiť svoje predobjednávky, ktoré v podstate naplnili prvý výrobný plán, takže BMW začne vyrábať to, čo už má predané.

Úspora paliva a zachovanie dynamiky zaujali

BMW i8 ukazuje, že bohatí klienti nechcú opustiť športové autá, ale chcú, aby mali nižšiu spotrebu.

Dokazuje to záujem o BMW i8, ktoré má podľa posledných údajov v konfigurácii plug-in hybrid dosiahnuť priemernú spotrebu 2,1 litra na 100 kilometrov.

Nový koncept pohonu BMW eDrive však dokáže, ak je to potrebné, vyvinúť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Samozrejme spotrebou paliva náklady nekončia a na 100 km jazdy si treba pripočítať aj spotrebu 11,9 kWh.

Prečítajte si tiež:Laserové svetlá v BMW i8 osvetlia cesty už túto jeseňČítajte 

BMW odhaľuje reálnu spotrebu

Dnes je pomerne atraktívne a moderné ukázať teoretickú spotrebu nastavenú na normalizovaný cyklus so zahrnutím dojazdu čisto na batérie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW však reálne odhaľuje ako môže prevádzka super rýchleho auta vyzerať v každodennom živote.

Ak si doma nabijete batériu, tak pri dochádzaní do práce v meste môžete počítať so spotrebou na úrovni 5 l/100km. Prevádzka na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach môže stúpnuť na 7 až 8 litrov.

Trojvalec ostáva

Ako bolo známe sériový model, ktorý sa dostane k zákazníkom v júni, má v útrobách karosérie z uhlíkových vlákien trojvalcový benzínový motor s výkonom 170 kW (231 k). Poteší tiež krútiacim momentom 320 Nm.

V hybridnej sústave však základný trojvalec BMW TwinPower Turbo dopĺňa aj synchrónny elektromotor s výkonom 96 kW (131k). Elektromotor tiež pomáha krútiacim momentom 250 Nm.

Hmotnosť na úrovni kompaktu

Ani montáž lítium iónových batérií úplne nezabila hmotnosť a auto s celkovým výkonom 266 kW (362 koní) váži ešte prijateľných 1485 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maximálna rýchlosť ostala elektronicky obmedzená na 250 km/h a na BMW i8 prejde na čisto elektrickú energiu 37 kilometrov. Krátkodobo môže na elektriku dosiahnuť maximálnu rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 150
  2. Každý piaty zomrie 8 852
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 8 188
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 799
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 731
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 896
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  2. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  3. Marcel Rebro: Naozaj krátka úvaha o demokracii
  4. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  5. Tupou Ceruzou: RTVS
  6. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  7. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  8. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 5/11
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 199
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 307
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 707
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 652
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 769
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 152
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 964
  8. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 8 695
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu