Keď BMW v roku 2011 oznámilo otvorenie novej divízie BMW i, začali byť sľuby o výrobe ekologického športového automobilu reálne.
Popri kompaktnom elektromobile i3 však športový plug-in hybrid i8 vyzeral ako vzdialená budúcnosť.
Rozbiehajú vypredanú výrobu
Teraz, keď BMW dokončilo vývoj a spúšťa v Lipsku výrobu modelu i8, naberajú sľuby reálne kontúry.
Oproti predsériovému prototypu z minuloročného autosalónu vo Frankfurte vývojári poopravili niektoré detaily a tým pádom aj samotné parametre auta.
Prví zákazníci môžu teraz potvrdiť svoje predobjednávky, ktoré v podstate naplnili prvý výrobný plán, takže BMW začne vyrábať to, čo už má predané.
Úspora paliva a zachovanie dynamiky zaujali
BMW i8 ukazuje, že bohatí klienti nechcú opustiť športové autá, ale chcú, aby mali nižšiu spotrebu.
Dokazuje to záujem o BMW i8, ktoré má podľa posledných údajov v konfigurácii plug-in hybrid dosiahnuť priemernú spotrebu 2,1 litra na 100 kilometrov.
Nový koncept pohonu BMW eDrive však dokáže, ak je to potrebné, vyvinúť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.
Samozrejme spotrebou paliva náklady nekončia a na 100 km jazdy si treba pripočítať aj spotrebu 11,9 kWh.
Laserové svetlá v BMW i8 osvetlia cesty už túto jeseňČítajte
BMW odhaľuje reálnu spotrebu
Dnes je pomerne atraktívne a moderné ukázať teoretickú spotrebu nastavenú na normalizovaný cyklus so zahrnutím dojazdu čisto na batérie.
BMW však reálne odhaľuje ako môže prevádzka super rýchleho auta vyzerať v každodennom živote.
Ak si doma nabijete batériu, tak pri dochádzaní do práce v meste môžete počítať so spotrebou na úrovni 5 l/100km. Prevádzka na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach môže stúpnuť na 7 až 8 litrov.
Trojvalec ostáva
Ako bolo známe sériový model, ktorý sa dostane k zákazníkom v júni, má v útrobách karosérie z uhlíkových vlákien trojvalcový benzínový motor s výkonom 170 kW (231 k). Poteší tiež krútiacim momentom 320 Nm.
V hybridnej sústave však základný trojvalec BMW TwinPower Turbo dopĺňa aj synchrónny elektromotor s výkonom 96 kW (131k). Elektromotor tiež pomáha krútiacim momentom 250 Nm.
Hmotnosť na úrovni kompaktu
Ani montáž lítium iónových batérií úplne nezabila hmotnosť a auto s celkovým výkonom 266 kW (362 koní) váži ešte prijateľných 1485 kilogramov.
Maximálna rýchlosť ostala elektronicky obmedzená na 250 km/h a na BMW i8 prejde na čisto elektrickú energiu 37 kilometrov. Krátkodobo môže na elektriku dosiahnuť maximálnu rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.