SME
reklama

Prvá jazda: Kia Sportage je tichšia a v zákrutách neutrálna

Kia Sportage je lepšie odhlučnená a odfiltrovaná od vibrácií. Nenadchlo nás zladenie automatickej prevodovky s motorom.

Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný.Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný. (Zdroj: Kia)

Sportage, jeden z úspešnejších modelov značky Kia, prešiel faceliftom, aby zlepšil svoje šance voči konkurencii.

Pri pozornom Pohľade zvonku si pozorovateľ všimne malé zmeny v dizajne. Konkrétne nový gril prednej masky, zadné LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Vo vnútri crossoveru nájdeme dvere a palubnú dosku vyhotovené z nových, napohľad príjemnejších materiálov.

V interiéri poteší vyhrievaný volant a sedempalcový dotykový displej navigácie.

Pri prvom zoznámení vyzeral nový materiál palubnej dosky síce dobre, ale pôsobil dojmom displeja na dotykovom telefóne.

Ten sa tiež rýchlo obchytá. Uvidíme, ako bude palubná doska vyzerať po plánovanom týždňovom teste Kie Sportage.

Z výbavy interiéru stojí za zmienku nový audio systém značky Harman, vyhrievaný volant a sedadlá. V tradične „slovenskej“ súťaži o najväčší batožinový priestor poráža Sportage s objemom 564 litrov konkurentov Yeti a Qashqai.

Po sklopení zadných sedadiel má už navrch Yeti s objemom 1760 litrov v porovnaní s 1353 litrami Kii Sportage. Je to síce pomerne výrazný rozdiel, ale málokedy využívaný.

Veľkosťou základného batožinového priestoru poráža konkurentov Škodu Yeti a Nissan Qashqai.

Je lepšie odhlučnený

Na Slovensku vyrábané auto je po facelifte lepšie odhlučnené a odfiltrované od vibrácií. K tomu dopomohlo aj nové čelné sklo, ktoré prináša lepšie odhlučnenie aerodynamického hluku.

Nové je aj uchytenie prevodovky, ktoré znižuje vibrácie.

Túto časť jazdného komfortu hodnotíme pozitívne, avšak pocitovo je na tom konkurenčný model Nissan Qashqai asi o málo lepšie.

Trasa s čisto asfaltovými cestami nám neumožnila vyskúšať pohon všetkých kolies.

V štandardnom režime je poháňaná iba predná náprava a až v prípade nutnosti elektronika presmeruje 40 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu.

V režime Lock poháňa Kia obe nápravy v pomere 50:50, ale len do rýchlosti 40 km/h.

V zadnej časti má Sportage nové LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Kia vyniká dynamikou

Sportage ponúka na výber jeden z troch stupňov nastavenia riadenia normal, comfort a sport. Sportage dobre reaguje na plyn a krútiaci moment 392 Nm je v aute cítiť.

Predbiehanie je vďaka dieselovému dvojlitru o dosť bezpečnejšie, ale dobrý dojem niekedy kazila šesťstupňová automatická prevodovka.

Zmena prevodového stupňa síce netrvala večnosť, ale jej zladenie s motorom nebolo úplne ideálne. Pri slušnom krútiacom momente sme nepotrebovali zbytočne podraďovať, pretože auto zrýchľovalo dostatočne aj bez toho.

Väčšinu času stráveného za volantom sme tak radšej využívali manuálny režim prevodovky. V rýchlych, ale úzkych pasážach predviedla Kia svoje jazdné vlastnosti.

Automatická prevodovka nevyužíva danosti motora, preto sme pri častom predbiehaní radšej využívali manuálny režim.

značka

Kia

model

Sportage

motorizácia

2,0 CRDI, priame vysokotlakové vstrekovanie paliva common-rail

objem (cm 3)/ počet valcov

1995/4

výkon (kW (k))

135(184)/4000

krútiaci moment (Nm)

392/1800-2500

dojmy z motora

motor má dostatok výkonu a hlavne krútiaceho momentu, svojou pružnosťou uľahčuje predbiehanie

reakcia na plyn/štart stop

v manuálnom režime automatickej prevodovky dobrá, pri automatickom režime sa Kia musela na chviľu nadýchnuť a podradiť/má štart stop

pohotovostná hmotnosť (kg)

1676

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

kvalita radenia

automat dostatočne nevyužíval vysoký krútiaci moment a zbytočne podraďoval, s rýchlosťou radenia sme boli spokojný

typ pohonu

AWD

rozmer a typ pneumatík

Hankook Optimo K415 235/55 R18

riadenie a vedenie stopy

možnosť výberu z troch stupňov posilňovača riadenia: normal, comfort a sport; na priečnych nerovnostiach a vlnách sa prejavovala vyššia hmotnosť dieselového motora a auto sa citeľne rozkývalo, na kvalitnom povrchu dobre držalo stopu aj pri rýchlych prejazdoch

odhlučnenie podvozka

dobré, aj na zlých mostných spojoch bolo počuť len hluk od pneumatík a nie z podvozka

komfort podvozka

dobre filtroval nerovnosti; pohodlné tak ako sa to od crossoveru očakáva

asistenčné systémy

parkovací asistent pre pozdĺžne parkovanie, asistent pre zjazd z kopca udržuje rýchlosť 8 km/h

výhľad od vodiča

na danú triedu vozidiel dobrý výhľad a prehľad o situácii v okolí auta

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie rádia, tempomatu na volante, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja,

grafika displejov

grafika lepší priemer,

úžitková hodnota a bat. priestor

sklápanie sedadiel takmer do roviny s dnom kufra, po stranách má malé odkladacie priestory

celkový dojem

vylepšený Sportage sa priblížil k svojim konkurentom, z prvej jazdy však nemáme dojem, že ich prekonal;

pozitívne hodnotíme motor a jeho dynamické vlastnosti;

na automatickú prevodovku nemôžeme povedať, že je negatívom tohto auta, ale je škoda, že naplno nevyužíva prednosti motora

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 036
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 824
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 545
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 941
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 385
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 369
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 913
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 576
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu