SME
reklama

Kamióny sa po zmenách v mýte viac presúvajú na diaľnice

Priemerná intenzita dopravy na cestách I. triedy sa vo februári medziročne znížila o takmer tri percentá. Na diaľniciach vzrástla o takmer 6 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Kamióny sa kvôli zmenám v mýtnom systéme začiatkom tohto roka viac presúvajú z ciest I. triedy na diaľnice.

Intenzita dopravy na cestách I. triedy sa vo februári medziročne znížila priemerne o 2,74 %, pričom na príslušných diaľniciach a rýchlostných cestách vzrástla o takmer 6 %.

Informovalo o tom v pondelok ministerstvo dopravy na základe prvých čiastkových údajov o prevádzke mýtneho systému po prijatých zmenách.

Na diaľnici je viac kamiónov

"Februárové čísla z mýtneho systému jasne ukazujú, že zmena mýtnych pravidiel od nového roka pomohla ľudom pri cestách prvej triedy," povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

Zatiaľ nemajú za cesty druhej a tretej kategórie, ale aj tam očakávajú výrazné zlepšenie situácie v oblasti nákladnej automobilovej dopravy.

Kým na diaľniciach bolo vo februári medziročne takmer o 5-tisíc nákladných áut viac, na cestách I. triedy počet áut medziročne klesal.

Najmä medzi Trenčínom a Žilinou

Tento trend sa podľa ministerstva dopravy najviac prejavil na diaľnici D1 medzi Trenčínom a Žilinou. Dopravná intenzita na tomto diaľničnom ťahu sa v sledovanom období zvýšila medziročne o 8,3 %, resp. pribudlo 8 300 nákladných automobilov.

Na súbežných cestách I. triedy intenzita dopravy klesla o 21,35 %, čiže o 4 tis. vozidiel.

"Zatiaľ ide len o čiastkové čísla, ale už môžeme s istotou povedať, že zavedenie rovnakých sadzieb na súbežných cestách I. triedy ako na diaľniciach a rýchlostných cestách splnilo svoj účel a motivuje vodičov a prevádzkovateľov vozidiel využívať práve diaľnice a rýchlostné cesty," dodal Stromček.

Podobný vývoj, aj keď v o niečo menšom rozsahu ako na D1 medzi Trenčínom a Žilinou bol zaznamenaný aj na ťahoch D1 na severe a východe.

Vybralo sa viac

Nové pravidlá mýtneho systému podľa ministerstva dopravy už šetria peniaze aj dopravcom. "Podľa posledných dostupných údajov už viac ako 6 000 dopravcov využíva zľavový bonusový systém," povedla hovorca ministerstva Martin Kóňa.

Zľavový systém sa odvíja od počtu kilometrov, ktorý dopravca prejazdí po spoplatnenej sieti slovenských ciest a vo veľkej väčšine z neho benefitujú slovenskí dopravcovia.

Príjmy z elektronického výberu mýta podľa mýtnej spoločnosti SkyToll, a. s. v prvom štvrťroku tohto roka dosiahli 47,8 mil. eur.

Oproti rovnakému obdobiu minulého roka, keď sa na mýte vybralo 35,4 mil. eur, je to o 35 %, alebo o 12,4 mil. eur viac.

Tretinový nárast výnosov súvisí s rozsiahlymi zmenami v mýtnom systéme začiatkom tohto roka.

Autodopravcovia do 15. marca platili aj za takmer tisíc kilometrov ciest v intravilánoch a platia aj nové sadzby.

Jednou zo zmien je zľava z mýta, nárok na ktorú v prvých troch mesiacoch roka získali prevádzkovatelia 6 185 vozidiel, z toho 5 652 zo Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  1. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  2. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  3. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  4. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  5. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  8. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 768
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 672
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 420
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 280
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 035
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 954
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 768
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 793
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 989
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 583
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 217
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 232
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 738
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 601
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu