SME
reklama

Test: Opel Astra BiTurbo lieta, ale prinízko

Astra v meste neustále ryla predkom o zem. Napriek vyššej hmotnosti ponúka slušnú dynamiku a komfort pri predbiehaní.

Od Astry Sports Tourer sme očakávali praktické auto na každý deň s dobrými dynamickými vlastnosťami.Od Astry Sports Tourer sme očakávali praktické auto na každý deň s dobrými dynamickými vlastnosťami. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Po usadení do výkonného kombi s provokačným prívlastkom turbo nás na prvý pocit potešili sedadlá s dobrým bočným vedením.

Aj po absolvovaní niekoľkohodinovej jazdy sme nemohli Astre uprieť komfort sedenia. Čierny interiér prešívaný červenou niťou prezrádzal športovejšie naladenie auta.

Naproti jednoznačnému signálu do sedadiel a volantu stredový panel pôsobil neprehľadne. Nájsť rýchlo v zmesi ovládacích prvkov ten pravý, bolo niekedy nemožné.

Po niekoľkých zastaveniach, aby sme v pokoji nastavili navigáciu, či charakteristiku auta po zapnutí športového režimu, sme si na ovládanie zvykli. Rozhodne ho však nemôžeme nazvať intuitívnym.

Množstvo ovládacích prvkov na stredovom paneli pôsobí neprehľadne. Vodičovi chvíľu trvá, kým si na ne zvykne.
FOTO: Tomáš Benedikovič

Mesto je pre Astru ťažký terén

Počas nášho testu sme Astru BiTurbo vyskúšali v rovnakom pomere na všetkých štandardne využívaných typoch ciest.

Od jazdy v meste nás okrem dieselového motora odrádzal aj nízky predok. Konkrétne kus lacnej plastovej lišty umiestnenej pod predným nárazníkom. Drahú by sme tam ani neodporúčali pri frekvencii jej styku s asfaltom.

Vyšší poklop kanalizácie na ceste, vyvýšený prechod pre chodcov, retardér, či výjazd z podzemnej garáže.

To sú všetko miesta, kde šofér s Astrou BiTurbo maturuje nad správnym spôsobom prejazdu bez toho, aby predná lišta šúchala o asfalt.

Parkovanie na obrubníku sme neskúšali, to už asi patrí do kategórie sci-fi.

Plastová lišta pod predným nárazníkom toho počas 20tisíc kilometrov prežila evidentne veľa.
FOTO: Tomáš Benedikovič

Predbiehanie jej problém nerobí

Po prejdení značky označujúcej koniec obce sme si vydýchli a na diaľnici predvádzal Opel príjemnú jazdu.

Naftový motor je možno trochu hlučnejší, ale pri vyrovnanom tempe 130 km/h a 2400 otáčkach za minútu to posádku neobťažuje.

Pri predbiehaní na cestách prvej triedy poskytuje motor s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm komfortnú výkonovú rezervu.

Aj keď vplyvom väčšieho izolovania od diania na ceste posádka neprežíva zrýchlenie intenzívne, pohľad na rýchlo sa stúpajúcu ručičku tachometra hovorí niečo iné.

Pri prejazde zákrutami má Astra navrch a len vyslovene kľukaté cesty prinútia šoféra zvoľniť tempo z maximálnej povolenej rýchlosti.

Dieselová pohonná jednotka je trochu hlučnejšia. Pri vyrovnanej jazde diaľničnou rýchlosťou to však posádka nepocíti.
FOTO: Tomáš Benedikovič

Športový podvozok posádku vytrasie

Pri nečakanej nerovnosti pred zákrutou a súbežnom brzdení sa občas znovu pod predným nárazníkom ozval zvuk trenia prednej lišty o povrch vozovky.

Tento neduh sme odstránili zapnutím športového režimu. Riadenie a podvozok citeľne stvrdlo a lišta definitívne upadla do zabudnutia, aspoň kým sme sa nevrátili do mesta.

Dotyk s cestou je v športovom móde oveľa intenzívnejší a šofér precíti správanie auta oveľa lepšie. Daňou je citeľné zníženie komfortu, ale fanúšika športovejšej jazdy tvrdý podvozok neodradí.

Opel Astra
BiTurbo

Spotreba v teste:
5,9 l/100 km

Cena verzie od:
od 22 940 eur

NÁŠ NÁZOR: V Astre BiTurbo sme hľadali služobné auto na každý deň a do každej situácie, ktoré zlúči praktické vlastnosti kombíka s dynamikou športovo ladeného vozidla. V pracovnom zhone všedných dní šofér nemôže riešiť spôsob nájazdu na každú nerovnosť. Astre to svedčí na diaľnici, prípadne na ceste prvej triedy s kvalitným povrchom, ale to je na slovenské pomery úzky záber.

Potrebovala by nižšiu hmotnosť

S dieselovým motorom a s karosériou kombi samozrejme nie je Sports Tourer žiadnym superšportom, ale pri dlhých služobných cestách ponúka slušnú dávku dynamiky.

A mohlo by to byť aj lepšie. To by však v riadku technického preukazu označujúceho pohotovostnú hmotnosť musela svietiť podstatne menšie hodnota ako je 1701 kg.

Vyššia hmotnosť má samozrejme negatívny vplyv aj na ekonomiku prevádzky vozidla.

Výrobcom udávaná spotreba 5,1 litra je bezpochyby dosiahnuteľná, ale pri bežnej jazde s nezaťaženým autom. Podľa testu je 5,6 litra oveľa reálnejší výsledok.

Krátka časť testu, kedy sme vyskúšali dynamický potenciál auta, priblížila celkovú spotrebu k šiestim litrom.

Bixenóny svietia do zákruty

V noci sme ocenili bixenónové svetlá AFL, ktoré osvetľujú zákrutu podľa polohy volantu. Najmä na úzkych serpentínach bol prínos svetiel AFL citeľný.

Automatické prepínanie diaľkových svetiel fungovalo, a ani raz počas testu neoslnilo oproti idúce vozidlo.

Niekedy však systému chvíľku trvalo, kým preplo späť diaľkové svetlá. Bolo to však v rámci normy a tak sme prioritne využívali automatiku.

Kontrast čiernej a červenej sa nevyhol ani sedadlám. Oveľa viac si však ceníme ich dobré bočné vedenie.
FOTO: Tomáš Benedikovič

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Astra

Verzia

BiTurbo

Cena modelu od/verzia od (eur)

13 190/22 940 (akciová cena podľa aktuálneho cenníka zo dňa 3.5.2013)

Motor

diesel; štvorvalec; 1956 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

143(195)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

8,9/nemerané

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2400

Stav tachometra (km)

21000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,1/5.9

Objem palivovej nádrže (l)

56

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

685

Typ a rozmer pneumatík

Nokian WR A3 235/45 r18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1701/2170

Objem batožinového priestoru (l)

500-1550

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2685; 4698; 2013; 1535

Motor

na prvý pohľad nepredvádza extrémne zrýchlenie, až pri pohľade na tachometer si šofér uvedomí rýchlosť vozidla

Prevodovka

radenie je príjemné, vzhľadom na športovejší charakter auta má trochu dlhé dráhy radiacej páky

Podvozok

po prepnutí do športového režimu auto trochu vytrasie, ale výborne drží stopu a zlepší sa odozva; lišta pod predným nárazníkom je nízko, prekáža nielen pri parkovaní, ale aj vychádzaní z podzemných garáží, či prejazde vyvýšeného prechodu pre chodcov

Interiér

zrkadlá a predné okná elektricky ovládané, zadné okná manuálne otváranie; červené podsvietenie je v noci príliš výrazné

Posed vodiča a výhľad

dvojitý A stĺpik, bočné zrkadlá posunuté dozadu nútia šoféra výrazne pootočiť hlavu pri kontrole situácie za vozidlom

Ovládanie palubného systému/navigácie

páčka pri volante, možno nie najmodernejšie riešenie, ale za to užívateľsky príjemné/neprehľadný stredový panel; pri zadávaní cieľa navigácie berie systém do úvahy diakritiku, čo robí vyhľadávanie zbytočne zdĺhavé (listovanie medzi zbytočne väčším počtom písmen)

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

grafika displeja je celkom dobrá, v zobrazení navigácie priveľa výraznej červenej farby(pri zobrazení obce) ťahá oči

Predné svetlá technika a účinok

adaptívne bixenóny AFL, ich natočenie do zákruty sme ocenili najmä pri jazde serpentínami, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel funguje relatívne dobre, iba pri automatickom prepnutí diaľkových svetiel systému chvíľu trvá, kým vyhodnotí svetelné podmienky

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové, centrálne/klasický kľúč

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

primerané triede, bez výhrad

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu mechanika, šofér aj výškovo nastaviteľné sedadlo; vzadu bez možnosti nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

praktický tvar kufra; malé odkladacie boxy na stranách na drobnosti; 4 krát oko a 2 krát háčik; dvojité dno; sklápanie zadných sedadiel do jednej roviny s dnom kufra

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

nastupovanie - čisté prahy dve tesniace gumy; ľahko prístupný ostrekovač má trochu úzke hrdlo; tankovanie klasický uzáver hrdla nádrže

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 683
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 538
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 825
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 014
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 010
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 663
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 192
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 541
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 387
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 023
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 379
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 351
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 151
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 429
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu