Boj o nový rekord na severnej slučke nemeckého okruhu Nürburgring Nordschleife sa vyostruje.
Renault odhaľuje špeciálnu edíciu modelu Mégane R.S. 275 Trophy, s ktorou sa 16. júna tohoto roka pokúsi získať späť titul najrýchlejšieho sériového vozidla s predným pohonom.
Najrýchlejšie kolo v čase 7 minút a 58 sekúnd zajazdil v marci tohto roku Seat Leon Cupra. Pod jeho kapotou pracuje štvorvalcový benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 206 kW (280 k).
O čo najefektívnejší prenos výkonu na vozovku sa stará elektronikou riadený samosvorný diferenciál – derivát medzinápravovej spojky Haldex.
Renault spojil najlepších
Aby bola limitovaná edícia Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy čo najexkluzívnejšia, do projektu sa zapojili mená zvučných značiek.
Titánový výfukový systém zabezpečí známa slovinská firma Akrapovič.
Do ponuky špeciálnej edície sa dostali aj príplatkové tlmiče s oceľovými pružinami Öhlins (Road & Track) s nastaviteľnou charakteristikou.
Vo voliteľnej výbave Méganu R.S. 275 Trophy sa objavia aj špeciálne plášte Michelin Pilot Sport Cup 2.
Francúzsky výrobca pneumatík údajne prispôsobil túto gumu pre potreby Renaultu.
Desať koní navyše a vylepšený vzhľad
Aby bola edícia 275 Trophy dostatočne odlíšená, technici vyladili motor na výkon 275 konských síl. Dvojlitrový benzínový štvorvalec ponúkne vrchol výkonu pri 5.500 ot.min.. Krútiaci moment 360 Nm je k dispozícii od 3.000 do 5.000 otáčok za minútu.
Všetky vozidlá špeciálnej edície dostanú tzv. CUP-ový podvozok so samosvorným diferenciálom.
Medzi príplatkovou výbavou sa objavia aj 19-palcové disky kolies Speedline Turini z ľahkej zliatiny v čiernej farbe.
Interiér zdobia nápisy limitovanej edície, kombinácia kože a alcantary, škrupinové sedadlá Recaro a obšívanie viditeľnou červenou niťou.
Vozidlá edície Mégan R.S. 275 Trophy bude možné objednávať od začiatku júna. Cena 38.000 eur zodpovedá špeciálnemu vybaveniu.
zdroj: Renault