SME
reklama

Testovali sme nový Mercedes C, radí podľa myšlienok

Novinka má viac miesta pre hlavu a ukazuje technický potenciál. Komunikačný systém veľmi nezaujal.

Prednej maske dominujú nové inteligentné LED svetlá.Prednej maske dominujú nové inteligentné LED svetlá. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Príchod novej generácie Mercedesu strednej triedy býva vždy veľká udalosť, ktorú vidieť a cítiť na prvý pohľad. Inak to nie je ani teraz.

Mercedes C dostal výrazný dizajn, nádych minulosti a najlepšiu techniku súčasnosti.

Oproti svojmu predchodcovi je dlhší a širší. Väčšie rozmery sa prejavili v objeme kufra a v náraste vnútorného priestoru.

Aj pri sedení vzadu sme mali dostatočný priestor na pohodlné cestovanie. Oceňujeme pomerne štedrý priestor na nohy, ale vyššie postavy môžu mať vzadu problém s priestorom na hlavu.

Podobný problém rozhodne nemajú vodič ani spolujazdec, pretože sedenie vpredu je doslova excelentné.

Comand Online ide vlastnou cestou

Interiér v nás svojím vzhľadom zanechal príjemný dojem. Jedine displej systému Comand Online a navigácie na nás stále pôsobí, akoby ho niekto na silu domontoval a nezapadá do inak pekného dizajnu.

Samotný systém Comand Online nám nie celkom vyhovoval. Jeho miestami dlhšia odozva a ťažkopádne ovládanie webového prehliadača nás pri testovaní multimediálneho systému rozhodne netešili.

Nakoniec sa len ťažko hľadá dôvod, pre ktorý sa oplatí surfovať na internete prostredníctvom multimediálneho systému. So smartfónom je to podstatne jednoduchšie a rýchlejšie.

Ovládač systému Comand Online umiestnený na stredovom tuneli sa na slnku v tropických dňoch rýchlo zohrieva. Ak si nedáte pozor, Mrecedes vás privíta popáleným zápästím.

Diesel vyniká spotrebou na diaľnici

Tu však s kritikou viac menej končíme, pretože na ceste nás nové Céčko potešilo dobrými vlastnosťami.

Automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS mení prevodové stupne veľmi intuitívne a dobre sa prispôsobuje jazdnému štýlu vodiča.

Dieselový agregát v ničom nezaostával a menej ako jeho papierových 125 kW by sme mu určite nehádali.

Zároveň vyniká úspornou jazdou hlavne na diaľnici, kde spotreboval iba mierne nad päť litrov nafty na sto kilometrov.

Keď začnete nové auto s pár tisícami kilometrov "naháňať", spotreba stúpne na šesť litrov.

Máme aj úbohé cesty

Systém vzduchového pruženia Airmatic poskytoval dostatočný komfort. Vyčítame mu vyššiu hlučnosť na nekvalitných mestských cestách.

Po prepnutí jeho charakteristiky do režimu Sport je citeľne tuhší a zároveň tichší. Celkovo je airmatic pripravený vyrovnávať vplyv odstredivej sily na náklon karosérie.

Podvozok si výborne poradí s vlnami na ceste a krotí všetky dynamické impulzy do karosérie. Akurát naše rolety na semaforoch a veľké priečne praskliny cesty úplne nefiltruje.

Do príplatkového vybavenia určite odporúčame inteligentné LED svetlá.

Tie cielene zaclonia vybrané zóny v kuželi svetla tak, aby neoslepovali protiidúcich vodičov. Vo svetlách s LED je nové Céčko tradične na vrchole segmentu.

Mercedes triedy C prišiel na trh so štandardnou štvorročnou zárukou.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mercedes-Benz C

Verzia

220 BlueTEC

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

33 510/38 358/54 654

Motor

diesel; štvorvalec; 2 143 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

125(170)/3 000-4 200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/1 400-2 800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/7

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/8,37

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,02

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,35 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,04 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1 350 na siedmom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1 950 na siedmom prevodovom stupni

Reálna rýchlosť pri tachometrových 130 km/h

127 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 90 km/h

88 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 50 km/h

48 km/h

Stav tachometra (km)

6 800

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5-4,3/5,7

Objem palivovej nádrže (l)

66

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Potenza 245/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1570/565

Objem batožinového priestoru (l)

480

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2840;4686;1 810;1 442

Motor

motor sa pri správnom zaobchádzaní odmení úspornou jazdou; pri diaľničných rýchlostiach spotrebuje mierne cez päť litrov paliva; v dynamike je na tom pocitovo o niečo lepšie, akoby sme pri výkone 125 kW čakali

Prevodovka

preraďuje veľmi intuitívne; jazdu sme si užívali aj v eco režime, kde prevodovka zbytočne nepodraďuje a využíva krútiaci moment motora, čím šetrí palivo, výborne zladený celok

Podvozok

podvozok je komfortný; v režime Sport je tuhší a paradoxne výrazne tichší ako v režime Normal

Interiér

kvalitne vypracovaný interiér zodpovedá vyššej triede, ktorú Mercedes predstavuje; ovládač systému Comand Online sa na slnku ľahko prehreje

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed aj výhľad

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/ovládač systému Comand Online na stredovom tuneli

Jazyk auta/navigácie

SK/chýbala nám pamäťová karta s navigáciou

Grafika displejov a zobrazovanie

veľmi dobrá grafika

Predné svetlá, technika a účinok

inteligentné LED svetlá majú výborný účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové centrálne/kľúč

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vystupovanie z nízkej polohy sedadla nie je dvakrát pohodlné, o to viac oceňujeme príjemné sedenie na dlhších cestách

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické nastavovanie predných sedadiel; vzadu bez možnosti nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dva odkladacie boxy so sieťkou na stranách; háčiky na menší nákup

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 785
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 837
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 049
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 694
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 114
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  2. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  3. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  4. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  5. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant
  7. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  8. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 829
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 560
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 393
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 661
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 397
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 354
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 166
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu