Príchod novej generácie Mercedesu strednej triedy býva vždy veľká udalosť, ktorú vidieť a cítiť na prvý pohľad. Inak to nie je ani teraz.
Mercedes C dostal výrazný dizajn, nádych minulosti a najlepšiu techniku súčasnosti.
Oproti svojmu predchodcovi je dlhší a širší. Väčšie rozmery sa prejavili v objeme kufra a v náraste vnútorného priestoru.
Aj pri sedení vzadu sme mali dostatočný priestor na pohodlné cestovanie. Oceňujeme pomerne štedrý priestor na nohy, ale vyššie postavy môžu mať vzadu problém s priestorom na hlavu.
Podobný problém rozhodne nemajú vodič ani spolujazdec, pretože sedenie vpredu je doslova excelentné.
Comand Online ide vlastnou cestou
Interiér v nás svojím vzhľadom zanechal príjemný dojem. Jedine displej systému Comand Online a navigácie na nás stále pôsobí, akoby ho niekto na silu domontoval a nezapadá do inak pekného dizajnu.
Samotný systém Comand Online nám nie celkom vyhovoval. Jeho miestami dlhšia odozva a ťažkopádne ovládanie webového prehliadača nás pri testovaní multimediálneho systému rozhodne netešili.
Nakoniec sa len ťažko hľadá dôvod, pre ktorý sa oplatí surfovať na internete prostredníctvom multimediálneho systému. So smartfónom je to podstatne jednoduchšie a rýchlejšie.
Ovládač systému Comand Online umiestnený na stredovom tuneli sa na slnku v tropických dňoch rýchlo zohrieva. Ak si nedáte pozor, Mrecedes vás privíta popáleným zápästím.
Diesel vyniká spotrebou na diaľnici
Tu však s kritikou viac menej končíme, pretože na ceste nás nové Céčko potešilo dobrými vlastnosťami.
Automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS mení prevodové stupne veľmi intuitívne a dobre sa prispôsobuje jazdnému štýlu vodiča.
Dieselový agregát v ničom nezaostával a menej ako jeho papierových 125 kW by sme mu určite nehádali.
Zároveň vyniká úspornou jazdou hlavne na diaľnici, kde spotreboval iba mierne nad päť litrov nafty na sto kilometrov.
Keď začnete nové auto s pár tisícami kilometrov "naháňať", spotreba stúpne na šesť litrov.
Máme aj úbohé cesty
Systém vzduchového pruženia Airmatic poskytoval dostatočný komfort. Vyčítame mu vyššiu hlučnosť na nekvalitných mestských cestách.
Po prepnutí jeho charakteristiky do režimu Sport je citeľne tuhší a zároveň tichší. Celkovo je airmatic pripravený vyrovnávať vplyv odstredivej sily na náklon karosérie.
Podvozok si výborne poradí s vlnami na ceste a krotí všetky dynamické impulzy do karosérie. Akurát naše rolety na semaforoch a veľké priečne praskliny cesty úplne nefiltruje.
Do príplatkového vybavenia určite odporúčame inteligentné LED svetlá.
Tie cielene zaclonia vybrané zóny v kuželi svetla tak, aby neoslepovali protiidúcich vodičov. Vo svetlách s LED je nové Céčko tradične na vrchole segmentu.
Mercedes triedy C prišiel na trh so štandardnou štvorročnou zárukou.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Mercedes-Benz C |
Verzia | 220 BlueTEC |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 33 510/38 358/54 654 |
Motor | diesel; štvorvalec; 2 143 cm3; |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 125(170)/3 000-4 200 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 400/1 400-2 800 |
Typ prevodovky/počet stupňov | automatická/7 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 7,8/8,37 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 36,02 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 3,35 na treťom prevodovom stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 4,04 na štvrtom prevodovom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 1 350 na siedmom prevodovom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 1 950 na siedmom prevodovom stupni |
Reálna rýchlosť pri tachometrových 130 km/h | 127 km/h |
Reálna rýchlosť pri tachometrových 90 km/h | 88 km/h |
Reálna rýchlosť pri tachometrových 50 km/h | 48 km/h |
Stav tachometra (km) | 6 800 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 4,5-4,3/5,7 |
Objem palivovej nádrže (l) | 66 |
Typ a rozmer pneumatík | Bridgestone Potenza 245/40 R18 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1570/565 |
Objem batožinového priestoru (l) | 480 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2840;4686;1 810;1 442 |
Motor | motor sa pri správnom zaobchádzaní odmení úspornou jazdou; pri diaľničných rýchlostiach spotrebuje mierne cez päť litrov paliva; v dynamike je na tom pocitovo o niečo lepšie, akoby sme pri výkone 125 kW čakali |
Prevodovka | preraďuje veľmi intuitívne; jazdu sme si užívali aj v eco režime, kde prevodovka zbytočne nepodraďuje a využíva krútiaci moment motora, čím šetrí palivo, výborne zladený celok |
Podvozok | podvozok je komfortný; v režime Sport je tuhší a paradoxne výrazne tichší ako v režime Normal |
Interiér | kvalitne vypracovaný interiér zodpovedá vyššej triede, ktorú Mercedes predstavuje; ovládač systému Comand Online sa na slnku ľahko prehreje |
Posed vodiča a výhľad | dobrý posed aj výhľad |
Ovládanie palubného systému/navigácie | z volantu/ovládač systému Comand Online na stredovom tuneli |
Jazyk auta/navigácie | SK/chýbala nám pamäťová karta s navigáciou |
Grafika displejov a zobrazovanie | veľmi dobrá grafika |
Predné svetlá, technika a účinok | inteligentné LED svetlá majú výborný účinok |
Odomykanie/vstup do auta | diaľkové centrálne/kľúč |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | vystupovanie z nízkej polohy sedadla nie je dvakrát pohodlné, o to viac oceňujeme príjemné sedenie na dlhších cestách |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | elektrické nastavovanie predných sedadiel; vzadu bez možnosti nastavenia |
Sklápanie operadiel v druhom rade | z kufra |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | dva odkladacie boxy so sieťkou na stranách; háčiky na menší nákup |