Poháňaná zadná náprava slúžila prvým automobilom a túto koncepciu mali najlegendárnejšie autá v histórii.
Výkon motora prenášaný na zadné kolesá bol vždy synonymom športových jazdných vlastností a zábavy za volantom.
Zadný pohon je na ústupe v počte vyrobených áut a pravdupovediac ostal len výsadou výnimočných vozidiel.
V tejto Garáži jazdíme len s autami, ktoré majú zadný pohon, a práve to ich oddeľuje od zvyšku sveta ako sa zrno oddeľuje od pliev.
Mnohé skvosty s pohonom zadných kolies nás ešte čakajú.
Testujeme horúcu novinu a nedostupný Lexus
Do tejto Garáže sme vmestili piatu generáciu modelu BMW M3, nový Jaguar F-Type Coupé a jeho legendárneho predchodcu Jaguar E-type s dvanásťvalcom.
Jazdili sme tiež s Lexusom LFA, jediným kusom v našich končinách.
So zadným pohonom a jazdou s vychýleným zadkom sme preskúmali cesty v breznianskych kasárňach, ktoré majú podobne ako zadný pohon, svoju najväčšiu slávu za sebou.
Pôjdeme aj k moru
Pred letom sme vytiahli zatuchnuté spacie vaky, variče a staré stany z Garáže s cieľom oddychovať už cestou k moru. Najbližšia garáž bude výpravná a bez modernej techniky.
Už onedlho pocestujeme k moru tak ako to robili naši otcovia. S úsmevom na perách a náradím v kufri.
FOTO - TOMÁŠ KELEMENT