Na konci životného cyklu súčasnej generácie Renaultu Mégane pripravila francúzska značka špeciálnu limitovanú edíciu verzie R.S. 275 Trophy-R.
Automobil s dvoma pretekárskymi sedadlami zajazdil najrýchlejšie kolo na severnej slučke nemeckého okruhu Nürburgring, tentoraz v čase 7 minút 54 sekúnd a 36 stotín sekundy.
Renault porazil Seat Leon Cupra 280 o niečo vyše štyri sekundy. Pôvodný – jarný rekord Seatu bol 7minút a 58,44 sekúnd.
Limitovaná edícia je pripravená na okruh
Renault vyrobí len 250 kusov špeciálnej edície modelu Mégane R.S. 275 Trophy-R, ktorý sa dostane do predaja v 15 vybraných krajinách sveta. Ako prvý môžu vozidlá objednávať Francúzi.
Základom limitovanej edície Trophy-R je verzia R.S. 275 Trophy. Konštruktéri sa zamerali hlavne na zníženie hmotnosti a dosiahli úbytok váhy približne 100 kg. Výraznú úsporu na váhe, až 42 kg priniesla výmena sedadiel za polykarbonátové „škrupinové“ sedadlá Recaro Pôle Position.
Ďalších 16 kg Renault ušetril výmenou klasického oloveného akumulátora za batériu typu Lithium-Ion. Úsporu 3 kg konštruktéri získali aj na odľahčených oceľových kotúčoch s hliníkovými komponentami.
Celých 10 kg bolo ušetrených zrušením klimatizácie a rádia, a použitím jednoduchšej stredovej konzoly vozidla. Klimatizácia, rádio, či Renault R-Link sa nachádzajú v zozname opcií.
Svoj vlastný čas zlepšili o 14 sekúnd
Na pohon športového modelu slúži dvojlitrový benzínový motor prepĺňaný turbom s výkonom 202 kW (275 k) a krútiacim momentom 360 Nm. Podvozku štandardne vybavenému samosvorným diferenciálom a tlmičmi Öhlins Road&Track s kompozitnými pružinami sekunduje titánový výfukový systém Akrapovič.
Predné tlmiče ponúkajú 20 nastaviteľných pozícií, zadné ešte o 10 viac.
Špeciálne testované a pripravené pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 sú obuté na 19-palcových diskoch „Speedline Turini“. Nový dizajn kolies a pneumatík znížil hmotnosť vozidla o 5 kg.
Vozidlo z limitovanej edície zlepšilo čas stanovený predchádzajúcim Renaultom Mégane R.S. Trophy v roku 2011 o približne 14 sekúnd.