Spotreba v teste:
5,8 l/100 km
Cena verzie od:
11.630 eur
Mnohé faceliftované verzie v poslednom čase prinášajú minimum rozdielov a len zľahka menia vzhľad, či techniku vozidla.
Automobilky len dolaďujú, prípadne oživujú model, ktorý je už pár rokov na trhu. Ani pri pohľade na vynovené Polo sa jeden nevyhne tomuto pocitu.
Pribudli chrómové prvky v prednom nárazníku, mierne zmenený zadný nárazník, nové disky kolies a farby karosérie.
Pozorné oko si všimne dizajn zadných svetiel a predné LED svetlá. V interiéri pribudol nový multimediálny systém s funkciou MirrorLink. Nami testované Polo ním však nebolo vybavené.
Má kvalitne vypracovaný interiér
Vnútri okrem volantu požičaného z Golfu zaujme aj kvalitné vypracovanie, ktorým sa Polo výrazne podobá na svojho väčšieho brata.
To isté platí aj pre dobre navrhnuté odkladacie priestory. Za mínus považujeme umiestnenie príplatkovej lakťovej opierky, ktorá zavadzia pri radení a zaťahovaní ručnej brzdy.
Zaskočilo nás neintuitívne nastavovanie elektrických spätných zrkadiel. Niežeby to bola najdôležitejšia vec v aute, ale pri orientácii nemeckých konštruktérov na detaily sme takúto chybu nečakali.
Najskôr sme si mysleli, že ovládanie zrkadiel nefunguje vôbec. Až po chvíli maturovania sme sa pozreli na nákres na príslušnom ovládači.
Pre nastavovanie pravého zrkadla je potrebné otočiť ovládač paradoxne doľava, pre nastavovanie ľavého zase doprava (v smere hodinových ručičiek).
Napriek prítomnosti dotykového displeja sa mnohé veci, ako napríklad klimatizácia, nastavujú pomocou klasických ovládačov. Z užívateľského hľadiska to považujeme v dnešnom trende dotykových obrazoviek za pozitívum.
Komfortný podvozok má slabú spätnú väzbu
Na cestách sa Polo správa suverénne. Podvozok zvládne pri prejazdoch zákrut podstatne viac, ako je pri bežnej jazde potrebné.
Vodič však neprecíti správanie auta na ceste a tak len dúfa, že do zákruty neletí viac, ako dovoľujú fyzikálne zákony s ohľadom na jej úspešný prejazd.
Pre dynamickejšiu jazdu je preto potrebné lepšie sa s autom zžiť a zrýchľovať len postupne. Odfiltrovanie od diania na ceste má aj pozitívne stránky v podobe komfortu a slušného odhlučnenia.
Na pohon nami testovaného modelu slúžil nám dobre známy benzínový štvorvalec 1,2TSI s výkonom 66kW.
Ťahá v širokom pásme otáčok
Benzínový motor samozrejme nemá výrazný záťah typický najmä pre TDI agregáty, ale potvrdil svoje dobré vlastnosti relatívne konštantným ťahom v širokom pásme otáčok.
Maximálny krútiaci moment v pásme od 1400 do 4000 otáčok následne dopĺňa výkon vrcholiaci pri 4800 otáčkach. To, že tieto údaje neplatia len na papieri, potvrdilo aj naše meranie pružnosti motora.
Na druhom prevodovom stupni, ktorý nemá problém s výkonom ani v nízkych rýchlostiach, sme rozbehli auto až na 100 km/h. Zároveň ponúka najlepšiu akceleráciu medzi 70 a 100 km/h.
Priemerná spotreba v teste stúpala až na 5,8 litra. Na diaľnici sa vyšplhala k 6,1 l/100km. Auto sme prevzali na test s nezabehnutým motorom a v kolónke počtu najazdených kilometrov svietila číslica 18.
Málo nabehaných kilometrov mohlo okrem zvýšenej spotreby spôsobiť aj rozdiel v meraní zrýchlenia z pokoja na 100 km/h, kde sme namerali o 0,6 sekundy horší čas, ako udáva výrobca.
Vyrovnáva sa Golfu
Polo je šoférsky príjemné auto vďaka presnej kulise manuálnej päťstupňovej prevodovky, dobrému riadeniu, ale aj chodu spojkového a brzdového pedálu.
Ich dobre nastavený odpor umožňuje lepšie dávkovať brzdný účinok, prípadne hľadať miesto záberu spojky.
Možno sedenie za volantom Pola nevyvoláva prehnané emócie, ale pri bežnej jazde obstálo viac ako dobre. Je využiteľné v meste, na cestách prvej triedy, ale nestratí sa ani na diaľnici.
Ten komu sa zdá Golf zbytočne veľký, prípadne pridrahý, nájde v Pole alternatívu s porovnateľnou technikou.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Volkswagen Polo |
Verzia | 1,2 TSI |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 10 360/11 630/12 784 |
Motor | benzín; štvorvalec; objem 1 197cm3; priame vstrekovanie; turbodúchadlo |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 66(90) 4800 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 160/1400-4000 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuál/5 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 10,8/11,4 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 40,77 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 4,92 na druhom prevodovom stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 5,39 na treťom prevodovom stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 7,77 na štvrtom prevodovom stupni |
Reálna rýchlosť pri tachometrových 130 | 125 km/h |
Reálna rýchlosť pri tachometrových 90 | 85 km/h |
Reálna rýchlosť pri tachometrových 50 | 47 km/h |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 2100 na piatom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h | 3000 na piatom stupni |
Stav tachometra (km) | 18 km |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 4,7/5,8; pri diaľničnom tempe 6,1 (motor bol nezabehnutý) |
Objem palivovej nádrže (l) | 45 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 675 |
Typ a rozmer pneumatík | Hankook Kinergy Eco 185/60 r15 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1 191/399 |
Objem batožinového priestoru (l) | 280/952 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2 470;3 972;1 682;1 453 |
Motor | motor nemá výrazný záťah, ale ponúka rovnomernú silu v širokom pásme otáčok |
Prevodovka | presná kulisa radiacej páky; Polo patrí v tomto ohľade k špičke |
Podvozok | presnému riadeniu s dobre odhlučneným podvozkom chýba väčšia spätná väzba |
Interiér | kvalitné vypracovanie; dobré odkladacie priestory; lakťová opierka prekáža pri radení; spodné plasty dverí a prahov sa ľahko zašpinia - okopané od nôh; palubná doska sa odráža v čelnom skle |
Posed vodiča a výhľad | dobrý; jedine radiaca páka je posunutá príliš dopredu a pri nami preferovanom štýle sedenia treba poriadne natiahnuť ruku |
Ovládanie palubného systému/navigácie | palubný počítač je ovládaný tlačidlami pri budíkoch/nemá |
Jazyk auta/navigácie | český/nemá |
Grafika displejov a zobrazovanie | grafika je dobrá vzhľadom k vybaveniu; multimediálny systém chudobnejší na funkcie štandardne nemáva tak veľký dotykový displej |
Predné svetlá technika a účinok | halogén s dobrým účinkom |
Odomykanie/vstup do auta | diaľkové; samostatné tlačidlo na kufor |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | dopredu je to v poriadku; vzadu prekáža B stĺpik, ktorý je voči sedadlám posunutý mierne dozadu |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | mechanika obe výškovo; vzadu bez možnosti nastavenia sedadiel |
Sklápanie operadiel v druhom rade | z kabíny |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | dvojité dno; štyri oká; držiak na dvojité dno pri jeho vyklopení; po sklopení sedadiel nevznikne dokonalá rovina |
Rezervné koleso - prístup | plnohodnotná rezerva |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | klasicky uzáver tankovania, čisté prahy, ale plastový kryt sa ľahko okope; prístupné primerane široké hrdlo ostrekovača |