Švédsky výrobca si dal za cieľ, aby sa od roku 2020 znížil počet smrteľných nehôd a ťažkých zranení v nových vozidlách značky na nulu.
Výrazným krokom majú byť podľa tlačovej správy značky bezpečnostné systémy v novom Volve XC90, ktorého predstavenie je naplánované v auguste.
V štandarde budú aj nové bezpečnostné systémy
V štandardnej bezpečnostnej výbave pre model s pohonom všetkých kolies sú podľa automobilky aj dve prvýkrát vo svete použité bezpečnostné technológie. Prvou je bezpečnostný balík, ktorý nedovolí vozidlu zísť z cesty.
Ten obsahuje asistenta opustenia jazdného pruhu, ktorý reaguje otočením volantu tak, aby šofér nezišiel mimo cestu, prípadne do protismeru.
Pravdou je, že podobný asistent s určitými obmedzeniami už niektoré automobilky používajú. V balíku od Volva je doplnený o ďalší známy prvok a to asistent pre rozpoznanie únavy vodiča.
K tomu treba pripočítať bezpečnostné pásy s funkciou automatického dotiahnutia v prípade hroziacej kolízie.
Na predchádzanie zraneniam sa do výbavy dostali aj bezpečnostné sedadlá. Tie lepšie absorbujú energiu nárazu medzi sedadlom a jeho kostrou a až o tretinu znižujú vertikálne sily pôsobiace na pasažiera.
Na prvý pohľad to vyzerá, že Volvo len zobralo dnes známe technológie a spojilo ich do balíka. Uvidíme, ako budú tieto prvky výbavy spolu fungovať v praxi, a či prispejú k bezpečnosti tak, ako to sľubuje výrobca.
Auto automaticky zabrzdí, keď vodič nedá prednosť
Druhým systémom, ktorý absolvuje svoju premiéru v XC90 je automatické brzdenie vozidla na križovatke.
Má zabrániť, prípadne zmierniť nehody typické pre vyťažené mestské križovatky a taktiež pre diaľnice, kde sú rýchlosti vyššie.
V prípade, že vodič nedá prednosť a pokúsi sa vojsť do cesty prichádzajúcemu autu, tak jeho vozidlo automaticky zabrzdí.
Vo vozidle bude samozrejme ďalšia rada bezpečnostných systémov.