Do začiatku októbrového autosalónu v Paríži ešte ostáva pár mesiacov, no Mercedes už nejaký ten čas cielene dávkuje informácie o novom vrcholovom športovom modeli. Tentoraz sú to detaily o pohonnej jednotke.
Motor V8 so zdvihovým objemom 3.982 cm3 vyprodukuje pri 6.250 otáčkach za minútu maximálny výkon 375 kW čo je 510 konských síl.
Uvedený výkon umožnila dosiahnuť aj dvojica turbodúchadiel, vďaka ktorým motor ponúka krútiaci moment 650 Nm už od 1.750 do 4.750 ot./min.
Nový agregát nahradil dosluhujúci motor s objemom 6,3 litra a spĺňa emisnú normu Euro 6.
Pri výrobe špeciálneho športového agregátu, vznikajúceho v dielňach AMG, bol uplatnený princíp „jeden motor – jeden muž“.
Ľahší a s nižším ťažiskom
Pohonná jednotka váži 209 kg. Dve turbodúchadlá už nie sú umiestnené po stranách motora, ale medzi dvoma radmi valcov, čo by malo umožniť lepšie rozloženie hmotnosti. Vďaka suchej kľukovej skrini je motor uložený nižšie o 55 mm, čím konštruktéri dosiahli nižšie ťažisko.
Hlavy valcov z hliníkovej zliatiny s prímesou zirkónu sú schopné odolávať vyšším teplotám. Celý motor je uložený na aktívnych uchyteniach, ktoré redukujú pohyb pohonnej jednotky.
Napriek zameraniu nového vozidla nebude chýbať systém Stop-Štart.
Zvuk si prispôsobí vodič sám
Mercedes-Benz AMG GT príde na trh aj s aktívnym výfukovým systémom, ten umožní vodičovi vyladiť výsledný zvuk motora podľa svojich predstáv.
V nízkych otáčkach spaliny prechádzajú cez všetky tlmiace jednotky. S postupným nárastom otáčok sú výfukové cesty skracované tak, aby sa pri maximálnom výkone motor prejavil plným zvukom.
Mercedes novú pohonnú jednotku testuje v najrôznejších klimatických podmienkach a zaťaženiach. Umožňuje mu to okrem iného aj deväť testovacích lavíc v laboratórnych podmienkach. V testovacom kalendári nechýba ani legendárne „Zelené peklo“ – severná slučka nemeckého okruhu Nürburgring Nordschleife.