Športový Lexus RC F si na mušku berie hlavne BMW M4. Do boja proti svojmu hlavnému rivalovi však, na rozdiel od zvyšku sveta, postaví atmosférický motor.
V dnešnej dobe prepĺňaných agregátov to môže priniesť značke Lexus dostatočnú atraktivitu.
Vysoké otáčky sú späť
Pod prednou kapotou športového kupé pracuje vidlicový osemvalec s objemom 4.968 cm3. V nízkych otáčkach motor pracuje v atkinsonovom cykle, s vyššou účinnosťou a nižšou spotrebou. Rovnaký systém spaľovania využívajú vozidlá s hybridným pohonným ústrojenstvom.
Vo vysokých otáčkach je to už klasický „plnokrvník“ a vyprodukuje výkon 335 kW (455 k). Krútiaci moment sa pohybuje na úrovni 520 Nm a tak motor nijak nezaostáva za súčasnou „prepĺňanou“ konkurenciou.
To čo bývalo doménou BMW, teraz využije Lexus a svojim zákazníkom ponúkne skutočný „motorový orchester“.
Elektronika pomôže aj na okruhu
Pohonná jednotka by mala spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Na zlepšenie trakcie a efektivity prejazdov zákrut, bude slúžiť systém Dynamics Integrated Management. Je to obdoba stabilizačného programu, ktorý však Lexus nastavil tak, aby umožnil vodičovi pracovať s vozidlom na hranici jeho možností.
Samozrejmosťou bude poctivo vyladený podvozok s elektronikou riadeným zadným diferenciálom a aktívne zadné krídlo. Po prekročení rýchlosti 80 km/h sa krídlo vysunie a zvýši prítlak na zadnú nápravu.
Japonská automobilka Lexus začala na model RC F prijímať prvé objednávky. Primárna verzia stojí v prepočte asi 75-tisíc eur. Odľahčené kupé RC F Carbon je drahšie takmer o 10.000 eur.