SME
reklama

Najpredávanejší model Volva oslavuje 40 rokov

Volvo série 240 patrilo v mnohým smeroch medzi priekopníkov doby. Mohlo byť poháňané benzínovým turbomotorom a vybavené katalyzátorom.

(Zdroj: Volvo)

Posledná dizajnová vlna švédskej automobilky Volvo sa snaží vzďaľovať sa od pôvodných hranatých tvarov, ktoré sme si s Volvom spájali v minulosti všetci. Napriek tomu, nemali by sme zabúdať na najdôležitejšie modely značky.

Práve tento víkend ubehne 40 rokov od prvého predstavenia modelu 240 vo švédskom meste Borlänge. Evolúcia pôvodného modelu 140 priniesla moderné riešenia ako zavesenie kolies MacPherson a hrebeňové riadenie.

Štvorvalcové benzínové motory boli v roku 1974 dostupné vo verzii s karburátorom aj s jednoduchým elektronickým vstrekovaním.

Benzínový turbomotor je vo Volve legendou

Dva mesiace po štarte výroby Volvo predstavil aj verziu 264 s motorom 2,7 V6 a výkonom 103 kW (140 k), ktorý vznikol vďaka partnerstvu s Renault/Peugeot.

Volvo 240 bolo v ponuke ako klasický sedan, kombi i s karosériou typu kupé. Spoločnosť Volvo označila verziu 245 Turbo Wagon za prvé produkčné kombi poháňané prepĺňaným benzínovým motorom.

Do radu pohonných jednotiek modelu 240 patril aj šesťvalcový naftový motor vyvinutý v roku 1979 v spolupráci s automobilkou Volkswagen. O dva roky neskôr nasledovala turbom prepĺňaná verzia s výkonom 155 konských síl.

Rovnako ako súčasné modely, aj v minulosti bolo Volvo známe pre svoju vysokú bezpečnosť. Konštruktéri modelu 240 sa inšpirovali konceptom „Experimental Safety Car“.

Ekologická verzia bola určená pre USA

Popri mnohým bezpečnostných prvkoch a riešeniach myslelo Volvo už v 70. rokoch aj na ekológiu. Modely 240 a 260 patrili medzi prvé na svete vybavené trojcestným katalyzátorom a Lambda sondou.

Žiaľ, „zelené“ verzie boli určené len pre USA, presnejšie pre prísne kalifornské normy. Američania sa za to odvďačili titulom „najčistejšie auto Ameriky“.

Posledné Volvo série 240/260 zišlo z výrobnej linky začiatkom mája v roku 1993 po devätnástich rokoch výroby. S 2,8 miliónmi predaných kusov je to historicky najpredávanejší model značky Volvo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 193
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 941
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 006
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 632
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 500
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 017
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 340
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 473
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 143
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 273
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu