Bývalý pilot lietadla Felix Egolf zo Švajčiarska prešiel s modelom Mitsubishi Outlander PHEV až 830 kilometrov bez dočerpania energií.
Cestu zo Švajčiarska do Holandska prešiel na objednávku značky Mitsubishi, ako už neraz pred tým.
Výsledná spotreba benzínového dvojlitra a dvoch elektromotorov je v reálnej premávke 5,44 litra benzínu a 1 kWh elektrickej energie.
O reálnosti pokusu svedčí fakt, že dojazd v teste nepredbieha údaj výrobcu. Ten na svojich stránkach tvrdí, že auto prejde na natankovanie a nabitie 880 kilometrov.
Kolesá poháňajú elektromotory
Prvé plug-in hybridné SUV od Mitsubishi už dávno nie je iba konceptom ale reálnym autom, ktoré sa mimochodom predáva aj na Slovensku.
Ako býva pri hybridných autách zvykom, aj do ceny Mitsubishi Outlandera PHEV (45.900 eur) dostali najvyššiu výbavu Instyle.
Stredne veľké SUV má pohon všetkých kolies a spoločný výkon sústavy 200 konských síl.
V útrobách PHEV našli miesto dva elektromotory (každý má 60 kW) a tiež benzínový štvorvalec 2,0 MIVEC naladený na 89 kW.
Samotné predné aj zadné kolesá poháňajú elektromotory a benzínový motor zasa ženie generátor na výrobu elektrickej energie.
Mitsubishi počíta s mestskou premávkou
Jazda Felixa Egolfa ukázala využitie a reálnu spotrebu takéhoto auta mimo mesta. Samotná mestská premávka mala na testovacej trase podiel len 38 percent.
Ak by vozidlo jazdilo iba v meste na krátke trasy a využilo čisto elektrický dojazd 52 kilometrov, spotreba paliva by bola 1,9 litra benzínu na 100 kilometrov.
Mitsubishi vyrába Outlander PHEV ako ukážku reálneho SUV, ktoré dnešní motoristi používajú celý týždeň v meste a len cez víkend opustia metropolu.