SME
reklama

Pozrite si najdrahšie vydražené autá

Až deväť z jedenástich najdrahšie vydražených áut vyrobila talianska automobilka Ferrari.

(Zdroj: autoexpress.co.uk)

Webový portál autoexpress.co.uk zverejnil rebríček najdrahšie vydražených áut.

V prvej desiatke sa až na jednu výnimku umiestnili vozidlá vyrobené v 50. a 60. rokoch minulého storočia. Až osem z desiatich najdrahších modelov má v znaku symbol vzpínajúceho sa koňa.

Otázkou je, či ich noví majitelia berú len ako investíciu, alebo svoju novú hračku aj pravidelne prevetrajú a ukážu okolitému svetu.

Cena najdrahšieho modelu, Ferrari 250 GTO z roku 1962, totiž dosiahla viac ako 38 miliónov dolárov a nečudovali by sme sa, keby nový majiteľ svoju investíciu chránil skrytú v garáži.

Väčšina modelov má aj pretekársku históriu,ktorá len navyšuje ich cenu.

11. miesto: Ferrari 250 GT California LWB Competizione Spyder (1960)

Aukcia: Gooding & Company Pebble Beach 2012

Cena: 11 275 000 dolárov (8 554 000 eur)

Iba jeden z deviatich vyrobených kusov so zliatinovou karosériou. Toto auto bolo predstavené na autosalóne v Chicagu v roku 1960.

10. miesto Mercedes-Benz 540K Special Roadster (1936)

Aukcia: Gooding & Company Pebble Beach 2012

Cena: 11 770 000 dolárov (8 929 000 eur)

Tento Mercedes je jediným zástupcom z iného obdobia ako z 50. a 60. rokov. Úspešný účastník dražby sa stal v poradí len štvrtým majiteľom tohto takmer 80.- ročného auta.

9. miesto Ferrari 250 Testarossa (1957)

Aukcia: RM Auctions Marranello Sale 2009

Cena: 12 402 500 dolárov (9 408 000 eur)

Len 34 kusov vrátane prototypov bolo vyrobených z modelu 250 Testarossa. Tento konkrétny kus bol štvrtým v poradí a len druhým zákazníckym.

Jeho vtedajší majiteľ Piero Drogo s ním finišoval na 13. mieste na Veľkej cene Havany v roku 1958.

8. miesto Ferrari 340/375 Berlinetta ‘Competizione‘ (1953)

Aukcia: RM Auctions Villa Erba Sale 2013

Cena: 12 812 800 dolárov (9 720 000 eur)

Bol jedným z troch modelov Ferrari 375 MM, ktoré sa zúčastnili vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans. Vystriedali sa v ňom traja majstri sveta Mike Hawthorn, Alberto Ascari a Giuseppe Ferina.

7. miesto Ferrari 250 LM (1964)

Aukcia: RM Auctions New York Sale 2013

Cena: 14 300 000 dolárov (10 848 000 eur)

Bolo v poradí 24. vozidlom z celkového počtu 32 vyrobených kusov Ferrari 250 LM. V roku 1968 skončilo v celkovom poradí na ôsmom mieste na 24 hodinových pretekoch v Daytone. Vo svojej triede dokonca zvíťazilo.

6. miesto Ferrari 250 Testarossa (1957)

Aukcia: Gooding & Company Pebble Beach 2011

Cena: 16 390 000 dolárov (12 433 000 eur)

Tento plne zreštaurovaný kúsok z roku 1957 má slávnu pretekársku históriu. O jeho pohon sa stará dvanásťvalec s objemom 3,0 litra.

5. miesto Ferrari 375-Plus Spider Competizione

Aukcia: Bonhams, Goodwood Festival of Speed 2014

Cena: 18 400 177 dolárov (13 958 000 eur)

Ferrari 375-Plus Spider Competizione bolo postavené špeciálne pre továrenský tím Ferrari. V roku 1954 skončilo druhé s Umbertom Magliolim za volantom na pretekoch Mille Miglia.

4. miesto Ferrari 275 GTB/C Speciale by Scaglietti

Aukcia: RM Auctions Monterey Sale 2014

Cena: 26 400 000 dolárov (20 029 000 eur)

Celkovo boli vyrobené len tri kusy, aj to ako nutnosť pre homologizáciu pretekárskeho 275 GTB. To bolo postavené ako konkurencia pre Ford GT40 a Shelby Cobra na vytrvalostné preteky v Daytone a v Le Mans. Zároveň bolo prvým Ferrari s nezávislým zavesením zadných kolies.

3. miesto Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider (1967)

Aukcia: RM Auctions Monterey Sale 2013

Cena: 27 500 000 dolárov (20 863 000 eur)

Úplne zreštaurované vozidlo je jedným z celkovo desiatich vyrobených kusov. Objavilo sa vo filme Aféra Thomasa Crowna so Stevom McQueenom v hlavnej úlohe.

2. miesto Mercedes-Benz W196

Aukcia: Bonhams, Goodwood Festival of Speed 2013

Cena: 29 600 000 dolárov (22 456 500 eur)

K vysokej cene v aukcii mu pomohol aj fakt, že si na ňom zajazdil aj päťnásobný majster sveta F1 Juan Manuel Fangio. Auto bolo predané v pôvodnom stave s viditeľnými nedostatkami. Nechýbala na ňom vrstva špiny, akoby len teraz zišlo z pretekárskej trate.

1. miesto Ferrari 250 GTO (1962)

Aukcia: Bonhams The Quail 2014

Cena: 38 115 000 dolárov (28 915 000 eur)

Zatiaľ najdrahšie auto v histórií aukcií bolo postavené pre seriál vytrvalostných pretekov FIA World GT Championships, ktorý aj dvakrát vyhralo. Tento konkrétny kus je jeden z najlepšie zachovaných vozidiel z celkovo 39 vyrobených áut Ferrari 250 GTO. Zároveň má najbohatšiu pretekársku históriu.

zdroj foto: autoexpress.co.uk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 698
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 105
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 113
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 268
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  2. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  3. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  4. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  5. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  6. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  7. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  8. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 99 140
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 526
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 276
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 826
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 180
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 875
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu