BMW ohlásilo nové – malé naftové motory pre päťkový rad už v máji tohto roka. Teraz prichádzajú na európsky trh verzie 518d a 520d.
V oboch prípadoch ide o naftový motor so zdvihovým objemom dva litre. Výkon je zvýšený o približne sedem konských síl a spotreba by mala naopak klesnúť o 0,4 litra nafty na 100 km jazdy.
Dva výkonové stupne a nižšia spotreba
V prípade verzie 518d ide o motor s výkon 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 360 Nm dostupným v rozsahu otáčok od 1.750 až do 2.500 za minútu.
Sedan so slabším motorom v kombinácii so štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pokorí hranicu 100 km/h za 9,5 sekundy. BMW 518d by si malo vystačiť v priemere so 4,3 litrami paliva na 100 km.
Silnejšia motorizácia 520d ponúkne 140 kW (190 k) a 400 Nm krútiaceho momentu v rovnakom rozsahu v akom pracuje slabší motor. BMW 520d zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 7,9 sekundy.
xDrive len so silnejším motorom
K ešte lepšej spotrebe i dynamickejším parametrom prispieva osemstupňová automatická prevodovka. Vozidlá ňou vybavené sú úspornejšie približne o dva decilitre paliva a asi o dve desatiny sekundy v zrýchlení na 100 km/h rýchlejšie.
Obe motorizácie budú dostupné aj pre verzie kombi, známe v BMW ako Touring.
Inteligentný systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive bude dostupný pre silnejšiu verziu a označený ako 520d xDrive. Spolu so systémom xDrive sa do štandardnej výbavy dostane aj automatická prevodovka.