Spoločnosť Vencer ukázala verejnosti predprodukčný prototyp modelu Sarthe už v roku 2013 na výstave Top Marques exhibition v Monaku.
Po viac ako 100 konštrukčných zmenách a úpravách je vozidlo pripravené do výroby.
Medzi zásadnejšie zmeny patrí prepracovaný predný spojler a zadné - automaticky vysúvateľné krídlo. Takmer všetky exteriérové zmeny urobili konštruktéri s cieľom ešte zväčšiť prítlak a doslova prikovať vozidlo k ceste.
S prepĺňaním vyšší výkon
Pohonná jednotka je voči verzii v prototype doplnená o kompresor. Vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 6,2-litra produkuje výkon 457 kW (622 k) pri 6.500 otáčkach za minútu.
Motor je spriahnutý s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami. Krútiaci moment 838 Nm, dostupný pri 4.000 otáčkach za minútu, je prenášaný na kolesá zadnej nápravy. K čo najlepšej trakcii prispieva aj samosvorný diferenciál Torsen.
Vďaka konštrukcii z uhlíkových vlákien vozidlo váži 1.390 kg.
Vyrobia jedno auto za mesiac
Dynamické parametre radia Vencer Sarthe medzi tých najlepších. Na rýchlosť 100 km/h sa vozidlo z pokoja dostane za 3,6 sekundy. Teoreticky by mal automobil šprintovať rýchlosťou 338 km/h.
Interiér vozidla je strohý a orientovaný výhradne na splnenie vodičových požiadaviek s cieľom šoféra nerozptyľovať. Žlté prešívanie kontrastuje s kožou a alcantarou. Nechýba priznaný karbón a leštený hliník.
Spoločnosť Vencer plánuje vyrobiť jeden kus mesačne, teda nepôjde o veľkosériovú výrobu. Výrobnému procesu a technike zodpovedá aj cena vyše 270-tisíc eur bez dane.