Skutočná spotreba paliva a aj emisií CO2 z osobných automobilov sa veľmi líši od hodnôt, ktoré uvádzajú automobilky. Zvlášť veľké rozdiely sú u Audi a Mercedesu, po ktorých nasleduje BMW.
Vyplýva to zo štúdie Výskumného ústavu ICCT, o ktorej informoval magazín Der Spiegel.
Napríklad Audi A6 spotrebuje o 50 percent viac, než uvádza výrobca v prospektoch, Mercedes E-triedy o 45 percent, BMW série 5 aspoň o 40 percent viac.
Systém je deravý
Rozdiel medzi očakávaním a realitou v posledných rokoch výrazne vzrástol. Uvádza to štúdia, v rámci ktorej porovnali dáta z pol milióna automobilov.
Kritici sú nespokojní s novým európskym jazdným cyklom (NEFZ), po ktorom sa určuje spotreba paliva modelu auta. Podľa nich nezachytáva skutočný život v aute.