Na niektorých úsekoch ciest v zahraničí môžu v určených dňoch jazdiť iba vozidlá s párnymi značkami, majú sa tým odbremeniť metropoly od záplavy áut. Doprave v Bratislave by vraj pomohlo iba metro.
BRATISLAVA. Cestou cez Bratislavu odbočí taxikár do pruhu, ktorý je určený pre autobusy. Vezie klienta a chce sa vyhnúť kolónam, ktoré sú v pruhoch pre bežné vozidlá.
„Toto by som urobiť bez pasažiera nemohol. To môžem, iba keď veziem klienta,“ vysvetľuje, prečo zamieril do pruhu pre autobusy.
Podobne ako on môžu zrýchliť jazdu taxikári podľa zákona od nového roka. „Chvália to a využívajú,“ tvrdí za svojich kolegov šéf Taxi Bratislava Ján Bikár.
Zmenu v zákone, ktorá je napasovaná na Bratislavu, presadil poslanec Juraj Droba (Nova). Vraví, že ňou chcel zrýchliť hustú premávku v metropole Slovenska.
Niečo pre to sa dá urobiť aj tak, že sa vyberú ľahko rozpoznateľné autá, ako sú taxíky, a umožní sa im jazda v autobusových pruhoch.
Jedno z ôsmich áut
Mesto Bratislava zatiaľ nevyhodnotilo, aký efekt táto zmena priniesla. No chváli ju, keďže iba každé ôsme auto jazdí po Bratislave s viac než jednočlennou posádkou, čím sa preplňujú cesty.