Technológiu Hybrid Air predstavil Peugeot a Citroën približne pred rokom. Relatívne jednoduché riešenie nahrádza technicky náročnejšie elektrické hybridné systémy.
Automobil je vybavený dvoma tlakovými nádobami určenými pre stlačený vzduch (náhrada za batérie), ktorý sa do nich dostáva pri rekuperácii napr. počas brzdenia.
Elektromotor je v tomto prípade nahradený hydromotorom, ktorý je integrovaný do prevodovky vozidla. Hydromotor sa správa buď ako kompresor a tlačí vzduch do tlakových nádob, alebo ako „turbína“ poháňaná stlačeným vzduchom.
Aj relatívne jednoduchý princíp však potrebuje ekonomickú motiváciu. Podľa PSA by návratnosť projektu priniesol predaj asi pol milióna kusov ročne, čo rozhodne nie je zanedbateľné číslo.
Podľa posledných vyjadrení zástupcov PSA, spoločnosť hľadá ďalšiu automobilku, ktorá by verila projektu Hybrid Air a verzie takýchto automobilov bude vyrábať.
V prípade, že Peugeot a Citroën nenájdu ďalšieho partnera, môže projekt vzduchového hybridu upadnúť do zabudnutia.