SME
reklama

Aj obyčajná Škoda Octavia dostane pohon 4x4

Škoda rozširuje ponuku vozidiel s pohonom 4x4. Octavia s dvoma poháňanými nápravami sa môže spoľahnúť na motor 1,6 TDI, 2,0 TDI alebo benzínový 1,8 TSI.

(Zdroj: Škoda)

Populárny pohon všetkých štyroch kolies bude od januára 2015 dostupný aj pre klasické verzie Škody Octavia – liftback aj kombi.

Systém pohonu 4x4 je prostredníctvom riadiacej jednotky spojky Haldex 5 naprogramovaný tak, že v normálnej prevádzke a pri bežnom zaťažení sú poháňané predovšetkým predné kolesá.

Medzinápravová spojka Haldex v piatej generácii je proaktíve zariadenie, ktoré nečaká na priamy preklz predných kolies, ale krútiaci moment na zadnú nápravu prenáša podľa potreby skôr.

Škoda Octavia 4×4 je na prednej aj zadnej náprave sériovo vybavená elektronickou uzávierkou diferenciálu (EDS).

Zadná náprava je viacprvková s jedným pozdĺžnym ramenom, tromi priečnymi ramenami a torzným stabilizátorom.

Automobil môže ťahať príves s hmotnosťou dve tony (2,0 TDI vo verzii 110 kW).

Najsilnejší v ponuke je naftový motor

Pre oba karosárske varianty sú v ponuke celkovo štyri motorizácie kombinovateľné s pohonom 4×4: tri preplňované dieselové motory a jeden preplňovaný benzínový motor.

So základnou motorizáciou – motorom 1,6 TDI Green tec s výkonom 77 kW (105 k), zrýchľuje Octavia 4×4 z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy, vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 191 km/h. Vozidlo s týmto motorom by si malo vystačiť v priemer s 4,5 litrami nafty na 100 km jazdy.

Verzia 2,0 TDI Green tec s výkonom 110 kW (150 k) spotrebuje na papieri priemerne 4,7 litra paliva na 100 km a rýchlosť 100 km/h pokorí za 8,6 sekundy. Automobil dosiahne maximálnu rýchlosť 215 km/h.

Silnejší variant motora 2,0 TDI – s výkonom 135 kW (184 k), je smädnejší o 0,2 litra, no na rýchlosť 100 km/h sa z pokoja dostane za 7,1 sekundy. Vozidlo s týmto motorom môže cestovať maximálnou rýchlosťou 228 km/h.

Už sedem modelov Škoda s pohonom 4x4

Motor 1,8 TSI Green tec s výkonom 132 kW (180 k) je dodávaný výhradne so šesťstupňovou prevodovkou DSG.

Kombinovaná spotreba predstavuje 6,7 l/100 km a vozidlo môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 229 km/h.

Benzínový motor 1,8 TSI je o niečo pomalší ako silný naftový agregát. Na rýchlosť 100 km/h sa dostane za 7,4 sekundy.

Podľa predstaviteľov značky Škoda disponuje česká značka najmladšou a súčasne najširšou paletou vozidiel s pohonom všetkých kolies v Európe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 225
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 753
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 858
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 689
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 562
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 585
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 490
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 364
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 741
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 356
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 994
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu