Populárny pohon všetkých štyroch kolies bude od januára 2015 dostupný aj pre klasické verzie Škody Octavia – liftback aj kombi.
Systém pohonu 4x4 je prostredníctvom riadiacej jednotky spojky Haldex 5 naprogramovaný tak, že v normálnej prevádzke a pri bežnom zaťažení sú poháňané predovšetkým predné kolesá.
Medzinápravová spojka Haldex v piatej generácii je proaktíve zariadenie, ktoré nečaká na priamy preklz predných kolies, ale krútiaci moment na zadnú nápravu prenáša podľa potreby skôr.
Škoda Octavia 4×4 je na prednej aj zadnej náprave sériovo vybavená elektronickou uzávierkou diferenciálu (EDS).
Zadná náprava je viacprvková s jedným pozdĺžnym ramenom, tromi priečnymi ramenami a torzným stabilizátorom.
Automobil môže ťahať príves s hmotnosťou dve tony (2,0 TDI vo verzii 110 kW).
Najsilnejší v ponuke je naftový motor
Pre oba karosárske varianty sú v ponuke celkovo štyri motorizácie kombinovateľné s pohonom 4×4: tri preplňované dieselové motory a jeden preplňovaný benzínový motor.
So základnou motorizáciou – motorom 1,6 TDI Green tec s výkonom 77 kW (105 k), zrýchľuje Octavia 4×4 z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy, vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 191 km/h. Vozidlo s týmto motorom by si malo vystačiť v priemer s 4,5 litrami nafty na 100 km jazdy.
Verzia 2,0 TDI Green tec s výkonom 110 kW (150 k) spotrebuje na papieri priemerne 4,7 litra paliva na 100 km a rýchlosť 100 km/h pokorí za 8,6 sekundy. Automobil dosiahne maximálnu rýchlosť 215 km/h.
Silnejší variant motora 2,0 TDI – s výkonom 135 kW (184 k), je smädnejší o 0,2 litra, no na rýchlosť 100 km/h sa z pokoja dostane za 7,1 sekundy. Vozidlo s týmto motorom môže cestovať maximálnou rýchlosťou 228 km/h.
Už sedem modelov Škoda s pohonom 4x4
Motor 1,8 TSI Green tec s výkonom 132 kW (180 k) je dodávaný výhradne so šesťstupňovou prevodovkou DSG.
Kombinovaná spotreba predstavuje 6,7 l/100 km a vozidlo môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 229 km/h.
Benzínový motor 1,8 TSI je o niečo pomalší ako silný naftový agregát. Na rýchlosť 100 km/h sa dostane za 7,4 sekundy.
Podľa predstaviteľov značky Škoda disponuje česká značka najmladšou a súčasne najširšou paletou vozidiel s pohonom všetkých kolies v Európe.