SME
reklama

Dvojičky BMW X5M a X6M sú výkonnejšie a budú lepšie brzdiť

Supervýkonné SUV získali novú prevodovku, prepracovaný podvozok a agresívnejší vzhľad.

(Zdroj: BMW)

Divízia M nemeckej automobilky BMW ukázala svetu druhú generáciu vysokovýkonných SUV radu X5M a X6M.

Známe SUV netreba nijak predstavovať a ani v prípade jeho výkonných derivátov sa v zásade nezmenilo veľa.

O pohon oboch modelov sa stará 4,4 litrový benzínový motor V8 z predchádzajúcej generácie, no patrične upravený.

Po modernizácii má twin-turbom prepĺňaná pohonná jednotka výkon zvýšený o 3,6 % na 423 kW (575 k) dostupný od 6.000 do 6.500 otáčok za minútu.

Silnejší motor spotrebuje menej

Nárast je citeľný aj v ponuke krútiaceho momentu, ktorý je vyšší o 10 % na maximálne dostupných 750 Nm v rozsahu od 2.200 do 5.000 otáčok za minútu.

Výkon a krútiaci moment je síce vyšší no technické materiály hovoria o znížení spotreby motora a údajne až o 20 %.

Dve spojky a dva prevodové stupne naviac

Zásadná zmena nastala v použití typu automatickej prevodovky. Pôvodný šesťstupňový automat nahradila dvojspojková automatická prevodovka M Steptronic s ôsmimi stupňami, ktorá spolupracuje s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies xDrive.

Pohon xDrive v prípade vozidiel X5M a X6M umožňuje distribuovať krútiaci moment medzi nápravami od 100 % na zadnú nápravu až po opačný prípad, kedy ide 100 % na prednú nápravu.

BMW tvrdí, že výkonné SUV porazia rýchlosť 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/h obmedzenú elektronicky.

Priemerná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 11,1 litra paliva na 100 km jazdy.

Armáda elektronických pomocníkov pomáha

Aby sa výkonné SUV držali vozovky čo najlepšie, BMW X5M a X6M disponujú optimalizovaným stabilizačným programom DSC s možnosťou jeho vypnutia, elektronicky ovládanými tlmičmi a vzduchovým pružením na zadnej nápravy s automatickou nivelizáciou.

Automobilka BMW v prípade „emkových“ SUV nezvolila pneumatiky typu RunFlat (umožňujúce dočasnú jazdu po prepichnutí).

Na 21-palcových diskoch sú obuté plášte Michelin Pilot Super Sport UHP s rozmerom 285/35 vpredu a 325/30 vzadu.

Konštrukčne sa zmenili aj brzdy vozidiel. Styčná plocha o ktoré sa opierajú brdzové platničky je väčšia o 50% pri zníženej váhe o 1,6 kilogramu.

Kolesá sú ukryté v ešte výraznejšie rozšírených blatníkoch. V prednej maske si svoje miesto našli väčšie otvory pre nasávanie vzduchu a zadnú časť zvýrazňuje masívny difúzor so štvoritou koncovkou výfuku.

Vozidlá sa v ponuke objavia v dvoch nových farbách: modrej „Long Beach Blue Metallic“ a šedej „Donington Grey Metallic“.

Automobily uvidia naživo novinári už 18. novembra tohto roka, počas prvých dní autosalónu v Los Angeles.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 265
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 903
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 241
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 043
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 823
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 798
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 068
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 917
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 448
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 254
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu