Divízia M nemeckej automobilky BMW ukázala svetu druhú generáciu vysokovýkonných SUV radu X5M a X6M.
Známe SUV netreba nijak predstavovať a ani v prípade jeho výkonných derivátov sa v zásade nezmenilo veľa.
O pohon oboch modelov sa stará 4,4 litrový benzínový motor V8 z predchádzajúcej generácie, no patrične upravený.
Po modernizácii má twin-turbom prepĺňaná pohonná jednotka výkon zvýšený o 3,6 % na 423 kW (575 k) dostupný od 6.000 do 6.500 otáčok za minútu.
Silnejší motor spotrebuje menej
Nárast je citeľný aj v ponuke krútiaceho momentu, ktorý je vyšší o 10 % na maximálne dostupných 750 Nm v rozsahu od 2.200 do 5.000 otáčok za minútu.
Výkon a krútiaci moment je síce vyšší no technické materiály hovoria o znížení spotreby motora a údajne až o 20 %.
Dve spojky a dva prevodové stupne naviac
Zásadná zmena nastala v použití typu automatickej prevodovky. Pôvodný šesťstupňový automat nahradila dvojspojková automatická prevodovka M Steptronic s ôsmimi stupňami, ktorá spolupracuje s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies xDrive.
Pohon xDrive v prípade vozidiel X5M a X6M umožňuje distribuovať krútiaci moment medzi nápravami od 100 % na zadnú nápravu až po opačný prípad, kedy ide 100 % na prednú nápravu.
BMW tvrdí, že výkonné SUV porazia rýchlosť 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/h obmedzenú elektronicky.
Priemerná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 11,1 litra paliva na 100 km jazdy.
Armáda elektronických pomocníkov pomáha
Aby sa výkonné SUV držali vozovky čo najlepšie, BMW X5M a X6M disponujú optimalizovaným stabilizačným programom DSC s možnosťou jeho vypnutia, elektronicky ovládanými tlmičmi a vzduchovým pružením na zadnej nápravy s automatickou nivelizáciou.
Automobilka BMW v prípade „emkových“ SUV nezvolila pneumatiky typu RunFlat (umožňujúce dočasnú jazdu po prepichnutí).
Na 21-palcových diskoch sú obuté plášte Michelin Pilot Super Sport UHP s rozmerom 285/35 vpredu a 325/30 vzadu.
Konštrukčne sa zmenili aj brzdy vozidiel. Styčná plocha o ktoré sa opierajú brdzové platničky je väčšia o 50% pri zníženej váhe o 1,6 kilogramu.
Kolesá sú ukryté v ešte výraznejšie rozšírených blatníkoch. V prednej maske si svoje miesto našli väčšie otvory pre nasávanie vzduchu a zadnú časť zvýrazňuje masívny difúzor so štvoritou koncovkou výfuku.
Vozidlá sa v ponuke objavia v dvoch nových farbách: modrej „Long Beach Blue Metallic“ a šedej „Donington Grey Metallic“.
Automobily uvidia naživo novinári už 18. novembra tohto roka, počas prvých dní autosalónu v Los Angeles.