Lexus NX vyzerá na prvý pohľad ako módna hračka určená len do ulíc mesta. Kríženie náprav v teréne mu síce nevonia, avšak nás v teste presvedčil, že je celkom užitočným crossoverom na každý deň.
Po podrobnejšom zoznámení môžeme dať autu prívlastok rodinné. Lexus zachoval svoje tradičné črty a zároveň predviedol sklon k užitočnosti ako nikdy predtým.
Označenie módna hračka by bola pre NX urážkou, pritom zaujme práve módnymi výstrelkami karosérie.
Boduje interiérom a tichom
Novinku značky Lexus sme zobrali tam, kde by sa väčšina majiteľov neodvážila. Model NX 300h s pohonom všetkých kolies prvú prekážku nezdolal. Ukázal však iné prednosti v podobe kvality jazdy a pohody za volantom.
Interiér patrí k tomu najlepšiemu, čo dnes v tejto triede nájdete, a kým neroztočíte spaľovací motor na maximum, v interiéri vládne ticho.
Karoséria produkuje najmenej aerodynamického hluku v tejto triede. Batožinový priestor a miesto vzadu nám prídu veľmi užitočne vyriešené.
Športový podvozok F-Sport je na niektoré naše cesty pritvrdý. Zvládol však aj malý výlet mimo spevnenú cestu v sprievode kamery.
Z testovacieho zápisníka
značka | Lexus |
model | NX |
motorizácia | 300h - hybridná jednotka pozostáva zo zážihového motora s Atkinsovým cyklom a elektromotora na prednej náprave; verzia s pohonom všetkých kolies má ďalší elektromotor na zadnej náprave |
objem (cm 3)/ počet valcov | 2 494/4 |
celkový výkon sústavy (kW (k)) | 145(197) |
výkon zážihového motora (kW(k))/pri otáčkach | 114(155)/5700 |
predný elektromotor (kW (k)) | 105(143) |
zadný elektromotor (kW (k)) | 50(68) |
krútiaci moment zážihového motora (Nm)/pri otáčkach | 210/4200-4400 |
krútiaci moment elektromotorov (Nm) | predný: 270; zadný: 139 |