Seat použil koncernovú techniku na stavbu kombi s vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies. Model Leon X-perience dokáže v skutočnosti viac, než ukazujú firemné videá.
Zvlášť zaujme schopnosť pohonu 4drive využiť trakciu kolies s dobrou priľnavosťou k povrchu. Riadiaca elektronika pohonu všetkých kolies celkom dobre rozpozná situáciu, ktorá zrejme nastane.
Mohol by byť ešte mäkší
Auto by mohlo mať pokojne ešte mäkšie tlmiče pruženia s väčším zdvihom. Zrejme by neutrpeli ani dobré jazdné vlastnosti na ceste.
Na pomery podvozkov koncernu Volkswagen a novým "tvrdším" trendom je Leon X-perience celkom komfortným autom.
Seat urobil dobre, že svoje kombi do horších podmienok neprepchal zbytočne výbavou.
Podarilo sa tak vyhovieť zákazníkom, ktorí nechcú vyhodiť prehnané peniaze za pohon všetkých kolies, diesel a vyšší podvozok v kompaktnej triede.
Auto priblížili reálnym potrebám
Seat v snahe sprístupniť svoje auto motoristom, ktorí ho potrebujú pre dané vlastnosti viac, než pre imidž víkendového služobného auta, vyrobil verziu X-perience 1,6 TDI (81kW) za 22.770 eur.
Naším testom prešla silnejšia motorizácia 2,0 TDI (110 kW) za 24 810 eur, ktorá bude zrejme najpredávanejšia. Výbava pre X-perience je zameraná skôr na bežný užitok než na predvádzanie sa.
To znamená, že Leone X-perience prichádza radšej s dobrou cenou než "plnkou". Pri zostavovaní výbavy auta stojí za úvahu balík Exlusive za 1045 eur najmä pre Full LED svetlá.
Neurobili auto pre pózerov
Okrem lepšieho svietenia na cestu sa do kombi dostanú parkovacie senzory a ďalšie celkom praktické doplnky. Páči sa nám filozofia, že tento typ auta nemusí stáť zákonite 30.000 eur a mať všetko.
Pri dnešnom stave mobilných telefónov už nie je chýbajúca navigácia veľkým deficitom. Ako jazdí Leon X-perience, uvidíte vo videu.
Nakoľko je toto posledné video v tomto roku, ďakujeme za priazeň, prajeme všetko najlepšie a najmä veľa šťastných kilometrov v roku 2015.