Spotreba v teste:
5,8-6,6 l/100 km
Cena verzie od:
15.890 eur
trojvalec 1,2 Pure tech s výkonom 96 kW. Tento motor predčil naše očakávania.
Spolu s novým kombi Peugeot 308 SW vyrobili nový trojvalcový motor 1,2 PureTech. Peugeot trojvalcom zareagoval na súčasný trend znižovania objemu aj počtu valcov.
Pochopiteľne, použitím turbodúchadla mal ostať zachovaný potrebný výkon, ktorý sa v tomto prípade podarilo vyhnať pomerne vysoko až na 81 a 96 KW.
V súčasnosti ešte nikto nevie, čo prinesie éra malých a na limit vyhnaných motorov z dlhodobého hľadiska.
Pochopiteľne, ďalšie otázky i obavy motoristov smerujú ku kultúre chodu trojvalcov, skutočnej spotrebe a dynamike v rodinných kombíkoch.
Na tieto otázky máme po prvých testoch Peugeotu 308 SW s rôznymi motormi celkom jasné odpovede. V najsilnejšej verzii 2,0 BlueHDi sme spoznali najvyššiu možnú výbavu a všetko, čo Peugeot v 308 SW ponúka.
Diesel s výkonom 150 koní oživil spomienky na éru objemných motorov. Priznávame, tiež má niečo do seba.
Šofér nemusí rozmýšľať
Počas vyše dvetisíc kilometrov dlhého testu na našich i poľských cestách sme si s dieselom mohli