SME
reklama

V Renaulte Captur netreba obchádzať automatickú prevodovku

Automat využíva ideálne otáčky motora vzhľadom na situáciu a potrebu akcelerácie pri predbiehaní. Pri pohýnaní nie je vždy lahodný.

Kombinácia malého benzínového motora s automatickou dvojspojkovou prevodovkou Capturu pristane.Kombinácia malého benzínového motora s automatickou dvojspojkovou prevodovkou Capturu pristane. (Zdroj: Renault)

Otestovali sme Renault Captur s benzínovým motorom 1,2 TCe a netradične s automatickou prevodovkou.

V tomto prípade ide o šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC, ktorá je k radovému štvorvalcu jedinou alternatívou.

Spočiatku si na „automat“ treba zvykať, ale postupne sa šoférovi dostane pod kožu. Niekedy v špecifických situáciách, kedy potrebujete rýchly rozjazd z miesta, na moment zaváha.

Prevodovka šoféra neprekvapí nečakanými reakciami

V ostatných ohľadoch nie je prevodovku EDC za čo kritizovať. Dobre sa správa pri predbiehaní, podradí, keď to vodič potrebuje. Pri zatlačení plynu na podlahu prevodovka často podradí až o dva stupne, čo je samozrejmé a logické.

Toto môže spôsobiť mierne časové zdržanie a tu sa zároveň ukazuje, že menej je niekedy viac. Pri slabšom zatlačení plynového pedála prevodovka nepodradí, prípadne podradí len o jeden stupeň.

Tým získa šofér rýchlejšiu reakciu vozidla na plyn a predbiehací manéver zvládne v konečnom dôsledku za kratší čas.

Keď si situácia vyžaduje maximálnu akceleráciu, treba zatlačiť na plynový pedál s predstihom.

Pri rozumnom zaobchádzaní s plynom prevodovka dobre spolupracuje s motorom a využíva správne spektrum otáčok vzhľadom na priebeh krútiaceho momentu a výkonu.

S automatickou prevodovkou EDC sa šofér po pár kilometroch zžije, a potom ho neprekvapí nečakanou reakciou. Je dobrá, ale potrebuje, aby sa na ňu šofér naladil.

Spotreba postupne klesala

Výkon 88 kW je na pomery agregátu s objemom 1,2 l viac ako dobrý. Kombinácia automatickej prevodovky a malého benzínového motoru nespraví z Capturu šprintéra.

Ich zladenie sa skôr pozitívne prejavuje v pružnosti v najčastejšie využívaných rýchlostiach. To je práve tá vlastnosť, ktorú vodič ocení v reálnej premávke.

Priemerne počas týždňa Captur spotreboval viac ako 7,5 l benzínu. Pri snahe o plynulú, ale nie pomalú jazdu s prevažným podielom diaľnice, sme v závere testu dosiahli spotrebu 6,4 l.

Postupné znižovanie spotreby bolo spôsobené aj narastajúcim počtom kilometrov a lepším zabehnutím vozidla.

V interiéri na prvý pohľad poteší kvalitné vypracovanie. Materiály sa však ľahko "zamackajú", a potom nepôsobia práve vábne.

Navyše sa palubná doska odráža v čelnom skle. Z praktického hľadiska zaujme najmä riešenie batožinového priestoru s dvojitým dnom a posúvateľnými zadnými sedadlami v prípade potreby extra priestoru.

ico

Náš tip:

V prípade Capturu sa netreba obávať kombinácie automatickej prevodovky EDC s motorom 1,2 TCe. Stačí trochu citu pri práci s plynom a dvojspojkový automat sa odmení intuitívnym a predvídateľným správaním. Mínusom je vyššia reálna spotreba.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Captur

Verzia

Helly Hansen 1,2 TCe

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

11.090/18.090/18.380

Motor

benzínový radový štvorvalec; objem 1.197 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

88(120)/4.900

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

190/2.000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická dvojspojková EDC/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,9/12,45 (merané na vlhkej ceste)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

40,78 (merané na vlhkej ceste)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,71 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

6,8 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2000 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2950 na šiestom prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

3800

Spotreba - výrobca/test (l/100 km)

5,4/7,5; pri troche snahy sme sa bez problémov dostali na 6,4 a to sme stále nešli pomaly a hojne využívali diaľnice

Presnosť tachometra pri rýchlosti 50/90/130 (km/h)

47/86/126

Objem palivovej nádrže (l)

45

Typ a rozmer pneumatík

Kumho 205/55 r 17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1372/1726

Objem batožinového priestoru (l)

377-455

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2.606; 4.122; 1.778; 1.566

Motor

na objem 1,2 litra je prekvapivo pružný; jeho 88 kW šofér pocíti v tom pozitívnom zmysle slova; predbiehanie nám nerobilo problém

Prevodovka

celkovo ju hodnotíme pozitívne; pri predbiehaní potvrdzuje pravidlo, že menej je niekedy viac, pretože pri stlačení plynu na podlahu trvá dlhšie, kým podradí o dva stupne, vtedy treba pridávať s predstihom; s trochou citu a jemnejším narábaním s plynom dosiahnete lepší výsledok, prevodovka nepodradí a v konečnom dôsledku zvládne Captur predbiehací manéver rýchlejšie; v špecifických situáciách (prudšie štarty) sa môže prejaviť krátke zaváhanie pri štarte z miesta

Podvozok

je príjemný a pohodlný, v zákrutách sa mierne nakláňa

Interiér

na prvý pohľad dobré vypracovanie; škoda materiálov, na ktorých vidno otlačky, najmä jeho lesklé časti v okolí displeja; časti interiéru sa odrážajú v čelnom skle

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad pri jazde v premávke, trochu horší pri manévrovaní v úzkych priestoroch je zapríčinený kombináciou vyššej palubnej dosky a nižšieho predného skla (v skutočnosti nie je nízke, ale pri jeho výraznom sklone tak pôsobí); v Capture sme si bez problémov našli vyhovujúci posed; sedadlá plne vyhovujú skôr mestskej premávke a častému nastupovaniu a vystupovaniu, na dlhšej trase by sme ocenili o niečo lepšie bočné vedenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché ovládanie páčkou na volante/dotykový displej, jeho odozva pôsobí na prvý pohľad veľmi rýchlo, v skutočnosti to trvá dlhšie; krátka animácii pri prepínaní jednotlivých funkcií totiž robí mylný dojem, že sa niečo deje a tým sa zdajú reakcie dotykového displeja okamžité, reálne zobrazenie požadovanej funkcie však také rýchle nie je

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

pre danú kategóriu vozidiel plne postačujúca grafika

Predné svetlá technika a účinok

xenóny; denné LED svetlá; hmlové svetlá s funkciou prisvecovania do zákruty

Odomykanie/vstup do auta

Hands-free karta Renault

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dobré nastupovanie a vystupovanie aj vďaka nízkym prahom; šofér však ľahko zavadí kolenom o plast pod volantom

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vzadu posuvná lavica; vpredu mechanické nastaviteľné sedadlá, šoférovo aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; posuvné zadné sedadlá umožňujú v prípade potreby zväčšiť batožinový priestor; jeden plastový háčik; absencia odkladacích boxov

Rezervné koleso - prístup

v kufri dojazdová rezerva

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

hrdlo ostrekovača utopené v motorovom priestore mohlo byt mierne širšie; prahy vydržia pomerne čisté aj v zlom počasí; klasické veko nádrže

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 612
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 911
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 259
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 097
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 844
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 765
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 083
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 863
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 453
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu