Daniel: „V servise mi ponúkli, že nastavia hmlové svetlá tak, aby sa dali používať aj ako denné svietenie. S prepnutím vypínača do polohy hmlové svetlá by zase fungovali ako hmlovky. Denné svietenie by malo nižšiu intenzitu svietenia.“
Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk
Daniel si však nebol istý, či je takáto zásah do vozidla povolený.
Na stránke ministerstva dopravy sa uvádza, že denným prevádzkovým svietidlom sa rozumie svietidlo vonkajšieho osvetlenia motorového vozidla vyžarujúce svetlo bielej farby, orientované na vozidle smerom vpred.
Účelom je zlepšenie viditeľnosti vozidla počas jazdy cez deň.
Požívať môžete len homologizované diely
Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa tiež pripomenul, že „svetelné zariadenia na vozidlách musia spĺňať ustanovené technické požiadavky, podľa ktorých musia byť homologizované“.
Nesmie chýbať ani homologizačná značka, z ktorej je jasné, o aké svetelné zariadenie ide.
Z tohto vyplýva, že pokiaľ boli hmlové svetlá na Danielovom aute homologizované iba ako predné svetlomety do hmly, nie je možné ich upraviť tak, aby boli používané zároveň ako predné denné svietidlo.
„A to aj keby toto denné svietidlo malo nižšiu intenzitu svietenia,“ doplnil hovorca.
Po neoprávnenom zásahu nesmiete na cesty
Ak by sa Daniel predsa len rozhodol o úpravu hmloviek aj na denné svetlá, používal by nehomologizované svietidlá. Podľa zákona by však nesmel prevádzkovať takéto auto na cestách, pretože boli na ňom vykonané neoprávnené zásahy.
„Vozidlo musí byť vyradené z premávky na pozemných komunikáciách do času, kým sa zistené chyby neodstránia,“ upozornil Kóňa.